استاندار: کردستان سهمی از درآمد گردشگری کشور ندارد

استاندار کردستان گفت: این استان به رغم توانمندی‌های بالا نتوانسته سهم قابل توجهی از درآمد صنعت گردشگری کشور داشته باشد. اسماعیل نجار در همایش قابلیت‌ها، موانع و راهکارهای توسعه گردشگری استان کردستان در سنندج، افزود: تصویر نامناسبی که رسانه‌های استکباری از ایران پس از انقلاب اسلامی‌ ارائه کردند نقش موثری در کاهش سهم ایران و به خصوص کردستان از صنعت گردشگری داشت.

وی با اشاره به توانمندی‌های استان کردستان در صنعت گردشگری، افزود: تلاش برای توسعه گردشگری نباید معطوف به انجام کارهای بزرگ باشد بلکه کارهای بسیار جزیی وجود دارد که نقش مهمی‌می‌تواند در توسعه این بخش موثر باشد.

وی گفت: دولت نهم با شناخت درست از توانمندی‌های گردشگری کشور و استان، برنامه‌های بزرگی نیز برای منطقه تعریف کرده است.

وی با اشاره به مصوبات اخیر دولت در سنندج افزود: دولت طرح‌های بزرگی برای بهره‌مندی کشور از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کردستان مصوب کرد که با اجرایی شدن آنها استان جایگاه واقعی خود را در صنعت گردشگری کشور و منطقه به دست خواهد آورد.

وی گفت: دولت نهم در یک سال اخیر تلاش زیادی برای توسعه صنعت گردشگری و معرفی توانمندی‌های استان کردستان در سطح ملی و جهانی کرده و برای تحقق و پایداری این امر و رسیدن استان به جایگاه واقعی در صنعت گردشگری اهتمام جدی و مسوولانه دارد.

همایش قابلیت‌ها، موانع و راهکارهای توسعه گردشگری استان کردستان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی‌سنندج در سرسرای اجتماعات کانون امام‌خمینی (ره) سنندج برگزار شد.

در این همایش علاوه بر اجرای چند برنامه هنری به عنوان ارائه بخشی از جاذبه‌های فرهنگی کردستان چهار مقاله تخصصی در ارتباط با گردشگری در کردستان ارائه شد.