نمایشگاه ساخت ابزار و قطعات صنعت حفاری برگزار می‌شود

مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تخصصی ساخت ابزار و قطعات صنعت حفاری در اهواز که قرار بود اول دی‌ماه برگزار شود، به دلیل اهمیت حضور وزیری هامانه، وزیر نفت به ۲۸ آذر موکول شد. محمدرضا پورحلاجی، مسوول اجرایی نمایشگاه‌های ملی حفاری ایران با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: چهارمین نمایشگاه صنعت حفاری امسال با رشد ۳۰درصدی شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته رویکرد جدیدی را در عرصه نمایشگاهی فراهم آورده و نقش صنعت مادر و استراتژیک حفاری را دوچندان کرده است.

وی گفت: این صنعت به‌دلیل گستردگی و تنوع در واحدهای تخصصی و فنی زیرمجموعه در بخش‌های مکانیک و ماشین‌آلات، برق و ابزار دقیق و کنترل، مواد شیمیایی و خدمات مهندسی و بازرسی زمینه‌های همکاری فراوانی را ایجاد کرده است.

پور حلاجی از جمله سرفصل‌ها و اهداف مهم نمایشگاه صنعت حفاری را توجه به خرید و ساخت قطعات صنعت حفاری با انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی، ساماندهی گردش اجرایی و تولید ساخت قطعات کم مصرف و پر مصرف توسط سازندگان، فراهم آوردن زمینه‌های ارتباطی و شناخت شرکت‌های سازنده و تولیدکننده و بررسی راهکارهای علمی و عملی مناسب به‌منظور تحقق و گسترش تفکر خودکفایی و خوداتکایی دانست و گفت: توجه تولیدکنندگان به کیفیت و استانداردهای علمی و جهانی در تولید قطعات سبب رقابت سازندگان برای تهیه ابزار و قطعات مشابه با تولیدات بازار جهانی می‌شود.

مسوول اجرایی چهارمین نمایشگاه ملی صنعت حفاری عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰هزار قطعه از قطعات و تجهیزات صنعت حفاری جزو کالاهای پر مصرف است که قریب به ۵هزار قطعه ساخت تولیدکنندگان داخلی است.

پورحلاجی همچنین یادآور شد: شرکت ملی حفاری ایران در مساحتی بالغ بر ۴۰۰ مترمربع در کنار سازندگان مجموعه‌ای از قطعات ساخته شده و مورد نیاز ساخت را در معرض دید بازدیدکنندگان و مخاطبان قرار خواهد داد و با حضور در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توانمندی‌های این صنعت را ارائه خواهد نمود.

وی گفت: نمایشگاه امسال در مساحتی بالغ بر ۳هزار مترمربع برگزار می‌شود و تاکنون قریب به ۴۰ شرکت داخلی در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، علاقه‌مندان و تولیدکنندگان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت دبیرخانه انجمن سازندگان صنعت نفت ایران به نشانی WWW.SIPIEM.COM مراجعه کنند.پورحلاجی با اشاره به اینکه شرکت ملی حفاری بیش از ۶هزار نفر پرسنل و ۵۰ دستگاه دکل حفاری در اختیار دارد تصریح کرد: این شرکت تنها نهاد صنعتی است که به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شده و یکی از بزرگترین شرکت‌های وابسته به شرکت ملی نفت ایران است.

وی با اشاره به اینکه چهارمین نمایشگاه صنعت حفاری توسط انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت و با همکاری شرکت ملی حفاری ایران قرار بود از یکم تا چهارم دیماه سال جاری برگزار شود، عنوان کرد: به دلیل حضور وزیر نفت، این نمایشگاه در تاریخ ۲۸ آذر افتتاح خواهد شد و به مدت چهار روز در مجموعه فرهنگی رفاهی شرکت ملی حفاری ایران در اهواز ادامه خواهد داشت.