معاون امور استان‌ها و مجلس وزارت صنایع و معادن گفت: یکی از سیاست‌های دولت ایجاد واحدهای‌ اقتصادی با اشتغالزایی مناسب با تاکید بر مناطق کمتر توسعه یافته‌است.

به گزارش «ایسنا»، محمدرضا مجیدی که در مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی کارخانه غبار روی (zinc-dust) در شهر یاسوج سخن می‌گفت، افزود: ‌برای جبران کاستی‌ها و کم برخورداری استان‌هایی مانند کهکیلویه و بویراحمد که جایگاه خوبی از نظر صنعت و معدن دارند، ایجاد و راه‌اندازی واحدهای تولیدی که هم مواد اولیه تولید می‌کنند و هم قابلیت ایجاد واحدهای تولیدی و پایین‌دستی را دارند، می‌تواند راهکار مناسبی برای حل مشکلات باشد.

یکی از سرمایه‌گذاران و مجری طرح کارخانه غبار روی نیز در این مراسم گفت: این واحد تنها کارخانه موجود در خاورمیانه است که با راه‌اندازی و ساخت آن از واردات این ماده مهم به کشور کاسته می‌شود.

محمدحسین بیات با اشاره به اینکه این ماده در حال حاضر از کره و چین وارد کشور می‌شود، اما ماده تولیدی در این کارخانه ۱۰ بار ریزتر از نوع وارداتی آن است، افزود: این کارخانه برای ۱۷۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند و امیدواریم که ظرف دو سال آینده این پروژه به لحاظ برگشت سرمایه در نقطه خوبی قرار بگیرد.