مدیرکل بهزیستی استان کرمان اعلام کرد: دولت با اختصاص ۱۰‌میلیارد ریال اعتبار به این سازمان با هدف حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست و نیازمند شهرستان بم موافقت کرده ‌است. محمد ستایش، در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: پس از زلزله بم، جمعیت هدف سازمان بهزیستی این شهر افزایش یافت و هم اکنون این تعداد به یک‌هزار و ۹۱۷ خانوار و حدود ۸‌هزار نفر رسیده‌است، به همین دلیل در این سه سال به دنبال منبع مالی ثابتی برای پرداخت هزینه‌ها و حمایت از جامعه هدف شهرستان بم بودیم.

وی تاکید کرد: یک‌میلیارد تومان اعتباری که در سال‌جاری با آن موافقت شده‌ است، به دنبال اعلام نیاز شش‌میلیارد تومانی ما بوده و این در حالی‌ است که این مبلغ تنها صرف مستمری و یارانه حضانت کودکان بی‌سرپرست می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان، با اشاره به پالایش جامعه هدف با توجه به کمبود اعتبارات سازمان، گفت: در دو سال اخیر شاید عده‌ای از پوشش بهزیستی خارج شده باشند و به همین دلیل باید با یک آمارگیری مجدد، پرونده‌ها بررسی و جامعه هدف دوباره تعریف شود.

ستایش، بیشترین مشکل مددجویان شهرستان بم را مشکلات معیشتی عنوان کرد و گفت: در حالی که با کمبود بودجه در این شهرستان مواجه هستیم، ولی هر بار مبلغ بسیار ناچیزی به این افراد اختصاص می‌یابد.