ساری- خبرنگاری دنیای‌اقتصاد: در پنج‌ماه اول سال‌جاری تعداد افراد درگذشته ناشی از تصادفات مازندران در جاده‌های برون‌شهری، ۷/۱۲درصد و در راه‌های روستایی ۲۸درصد کاهش یافته است. اسفندیار عشوری، مدیرکل راه و ترابری استان مازندران با بیان این مطلب افزود: اداره کل راه و ترابری برای ایمن‌سازی محور‌های حوزه استحفاظی اقدامات متعددی را در ۶ ماه گذشته با صرف اعتبار ۲۷میلیارد و ۲۳۵میلیون ریال به اجرا درآورده است. این اقدامات شامل اجرای روشنایی ۱۳کیلومتر و نگهداری از پروژه‌های روشنایی به طول ۳۷۰کیلومتر، ایجاد فضای سبز در حاشیه راه‌ها، تهیه و نصب سرعت‌گیر، نصب چراغ چشمک‌زن در تقاطع‌ها و دور برگردان‌ها است. وی یادآور شد: مسوولان اداره کل راه‌وترابری استان در مورد رفع تخلفات ساخت‌وساز در مسیر راه‌ها در ۳۷مورد اقدام کرده‌اند.

مدیرکل راه‌ و ترابری استان درباره تعریض آبرو و ترفیع خط پروژه محور بابل - آمل در منطقه امین‌آباد واقع در کیلومتر ۱۰ این محور گفت: با صرف اعتبار ۵۰۰میلیون ریال و تلاش شبانه‌روزی این اداره، منطقه ایمن شده و به بهره‌برداری رسید. وی گفت: برای ایمن‌سازی و کاهش تصادفات در محور ساری-کیاسر نیز اعتباری بالغ‌بر ۲میلیارد و ۷۲۴میلیون ریال برای شناسایی نقاط رانشی به تعداد ۱۲نقطه، پنج مورد پیچ خطرناک، شانه‌سازی کیاسر به عالیکلا احداث آبرو اختصاص یافته است.

تخلف در عرضه سیمان

به گزارش خبرنگار ما، احمد رکنی، مسوول روابط عمومی سازمان بازرگانی استان گفت: در بازرسی و نظارت اداره بازرگانی شهرستان آمل از واحد‌های توزیع‌کننده سیمان یک واحد توزیع به علت عرضه خارج از شبکه سیمان با تشکیل پرونده و جریمه آن به ارزش ۸۴میلیون و ۲۸۰هزار ریال برای رسیدگی به پرونده به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات صنفی معرفی شد.

رکنی همچنین از برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره در استان خبر داد و گفت: سازمان بازرگانی استان برای کمک به تنظیم بازار و تقویت جریان عرضه کالا و خدمات مصرف و برای افزایش قدرت انتخاب و خرید مصرف‌کنندگان و ایجاد امکان دسترسی بهتر مردم به کالا‌های موردنیاز با قیمت مناسب اقدام به برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا می‌کند. وی از تمامی شرکت‌های حقوقی برگزارکننده نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در سطح استان خواست در صورت تمایل به برپایی نمایشگاه، تقاضای خود را تا هشتم آذرماه در استان به سازمان بازرگانی و در شهرستان‌‌ها به ادارات بازرگانی تحویل دهند.