رییس سازمان صنایع و معادن استان از احداث واحد تولید آلومینیوم در میامی شاهرود خبر داد. علیرضا خزایی در جلسه ستاد تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری استان گفت: این واحد ظرفیت تولید ۱۱۰هزار تن شمش آلومینیوم را در سال داراست.

وی سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی برای احداث این کارخانه را ۲۵۰میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این کارخانه با استفاده از تسهیلات بانک جهانی (فاینانس)، آورده سرمایه‌گذاران و سایر منابع ساخته می‌شود. وی گفت: با احداث این واحد تولیدی زمینه اشتغال ۹۵۰نفر به طور مستقیم و دو هزار و ۸۵۰نفر به طور غیر مستقیم فراهم می‌شود. وی با بیان این که ۱۵درصد شمش آلومینیوم تولیدی در این کارخانه به خارج صادر خواهد شد، زمان بهره‌برداری از این واحد تولیدی را ۳۰ ماه آینده اعلام کرد.

خزایی نیاز کشور به آلومینیوم را سالانه ۶۰۰هزار تن اعلام کرد وبا اشاره به نیاز کشور به این محصول افزود: هم اکنون سالانه ۲۲۰هزار تن آلومینیوم در کشور تولید می‌شود و امسال به‌خاطر افزایش قیمت جهانی آن واردات آلومینیوم ۵۰هزار تن کاهش داشته است.

اعضای ستاد تشویق و جذب سرمایه‌گذاری استان نیز با تامین ۲۲۰ مگاوات برق، یک میلیون و ۳۷۵هزار متر مکعب در سال گاز و ۱۰۰هکتار زمین مورد نیاز این کارخانه موافقت کردند.