اصفهان- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: براساس آیین‌نامه جدید شرکت مخابرات ایران، برای انتقال سند تلفن ثابت دیگر نیاز به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست. به گزارش روابط‌عمومی شرکت مخابرات استان اصفهان، از این پس مشترکان تلفن ثابت برای انتقال سند و نام می‌توانند بدون نیاز به سند محضری به امور مشترکین مراکز مخابرات محدوده خود مراجعه کنند.

براساس این گزارش، فروشندگان و خریداران تلفن ثابت باید با در دست داشتن مدارک شناسایی و با مراجعه به امور مشترکین مراکز مخابراتی، فرم نقل و انتقال امتیاز تلفن را تکمیل و درخواست خود را مطرح کنند. در زمان حاضر هزینه تغییر نام تلفن ثابت، ۲۰هزار ریال و تغییر مکان ۵۰هزار ریال است. براساس آخرین آمار در حال حاضر بیش از دو میلیون شماره تلفن ثابت منصوبه در سطح استان وجود دارد و به طور متوسط در هر روز نزدیک به ۲۰۰مورد انتقال سند تلفن ثابت در سطح اصفهان انجام می‌شود.

امسال ۷هزار و ۷۶۴نفر از استان عازم حج تمتع می‌شوند

امسال ۷۷۶۴نفر از مردم استان برای حج تمتع از فرودگاه بین‌المللی اصفهان عازم کشور عربستان می‌شوند. به گزارش دنیای‌اقتصاد سقایی، مدیر سازمان حج و زیارت استان با اعلام اینکه ۴۲۱۲نفر از زائران، خواهران هستند، گفت: همه کاروان‌های استان امسال مدینه قبل بوده و زمان آغاز پروازهای حج از ۱۵ آذر خواهد بود. سقایی طول سفر حج را ۱۶ تا ۳۰روز اعلام کرد و گفت: زمان انتظار برای تشرف به حج تمتع برای کسانی که در آینده ثبت‌نام می‌کنند حدود ده‌سال است.

وی با اعلام اینکه فیش افرادی که تا ششم اردیبهشت ۸۲ ثبت‌نام کرده‌اند مورد قبول سازمان حج برای تشرف است، گفت: نقل و انتقال فیش‌های حج فقط بین بستگان درجه یک و دو در سازمان حج و زیارت انجام می‌شود.

سقایی همچنین اعلام کرد در آینده پژوهشکده حج در اصفهان تاسیس شده و سعی داریم از این طریق به توسعه فرهنگ حج در زندگی مردم پرداخته شود.