ساری، خبرنگار دنیای اقتصاد -واحدهای اقامتی و پذیرایی استان به سفرهای گروهی در قالب طرح‌های سفرهای ارزان‌قیمت تخفیف ۳۵درصدی می‌دهند. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، رحمت‌ا... علیزاده، مسوول طرح سفرهای ارزان‌قیمت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان این مطلب گفت: طرح سفرهای ارزان‌قیمت شامل مناطق عباس‌آباد بهشهر، ورسک سوادکوه، لاریجان، نمک‌آبرود، چالوس، کیاسر،ساری، بهنمیر، بابلسر، عباس‌آباد تنکابن، کلاردشت و رامسر می‌شود.

وی افزود: طرح سفرهای ارزان‌قیمت به منظور حمایت از واحدهای اقامتی و پذیرایی، آشنا کردن مردم و معرفی مکان‌های بکر گردشگری در قالب طرحی ملی و ساختاری مانند ستاد مرکزی که سیاست‌گذاری این طرح را به عهده دارد و کمیته هماهنگی در سطح کشور تشکیل شده است و بر عملکرد کارگزاران و عمده‌فروشان طرح‌های سفر متمرکز در دفاتر مسافرتی و جهانگردی هر استان نظارت می‌کند.

وی افزود: در سطح استان مازندران ۴دفتر خدمات مسافرتی، جهانگردی بنا به عملکرد قبلی به صورت موقت انتخاب شده‌اند.

علیزاده از اختصاص تسهیلات بانکی، تبلیغات به طور رایگان از طریق ستاد مرکزی سفرهای ارزان‌قیمت برای حمایت از کارگزاران و تخفیف ۳۵درصدی واحدهای اقامتی و پذیرایی گفت: دومین اجرای این طرح خدماتی، هماهنگی با راه‌آهن و پایانه‌های استان برای رفاه حال مسافران و ساماندهی سفرهای گروهی نهادهایی مانند دانشگاه‌ها، بسیج و سازمان دانش‌آموزی در قالب تور از طریق آژانس‌ها و دفاتر خدمات‌ مسافرتی و جهانگردی ارائه خواهد شد.

ترانزیت مواد نفتی در بنادر استان ۹۴درصد رشد یافت

حجم مبادلات تجاری و ترانزیت مواد نفتی در بنادر استان (نوشهر و نکا) به چهار میلیون و ۳۱۴هزار و ۳۲تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸درصد رشد داشته است.به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، مبادلات انجام‌شده شامل صادرات، واردات و ترانزیت مواد نفتی توسط ۹۴۱فروند کشتی تجاری و نفتی در بنادر استان بوده است.

بر اساس این گزارش، ترانزیت مواد نفتی در اسکله نفتی نکا با رشد ۹۴درصدی به رقم سه میلیون و ۴۳۰هزار و ۶۲۳تن رسید.

سیل بیش از ۵/۱میلیارد تومان به نکا خسارت زد

مسوول ستاد حوادث غیرمترقبه استان مازندران اعلام کرد: وقوع سیل بیش از ۵/۱میلیارد تومان به نکا خسارت زد.

بهزاد پورمحمد، بیشترین خسارت وارد را طغیان رودخانه در نکا و بهشهر اعلام کرد که این حادثه در جنوب غربی شهرستان نکا و به خصوص در چهار روستای اومال، بریجان، وریجی محله و قلعه‌سر به بیش از ۱۵۰واحد مسکونی خسارت وارد کرده است. وی افزود: واحدهای مسکونی دچار آب‌گرفتگی شدید همراه با گل و لای شده‌اند که میزان داغ آب بعضی از واحدها به بیش از یک متر رسیده است که داخل اتاق‌ها، حیاط و انباری جمع شده است و با گل‌و‌لای آورد رسوبی باعث تخریب بعضی واحدهای مسکونی بین ۳۰ تا ۸۰درصد شده است و رسوب گل و لای در بعضی واحدها به ۲۰سانتی‌متر می‌رسد. در این حادثه تاکنون آسیب جانی گزارش نشده است.

پورمحمد افزود: سیل، پل‌های ارتباطی روستاها را تخریب کرده است و به تاسیسات آبرسانی و چاه آب آشامیدنی آسیب جدی وارد کرده که در‌حال‌حاضر آب آشامیدنی توسط سه تانکر برای سیل‌زدگان ارسال می‌شود، تاسیسات مخابراتی جاده‌های ارتباطی روستاها داخل بافت روستا و پل‌های ارتباطی بین مزارع و زمین‌ها و محصولات باغی کشاورزان شامل مرکبات و کلزا نیز تخریب شده است.

مسوول ستاد حوادث غیرمترقبه استان مازندران خاطرنشان کرد: از ساعات اولیه وقوع سیل امدادرسانی توسط نیروهای هلال‌احمر استان و شهرستان نکا، راه و ترابری، نیروی انتظامی، آب و فاضلاب روستایی و شهرداری آغاز شد. یکصد نیروی امدادگر و خدماتی به همراه آمبولانس و ۱۲دستگاه ماشین‌‌آلات لودر، بیل مکانیکی، کمپرسی، موتور پمپ، کف‌کش به مناطق آسیب دیده اعزام شدند و کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان را آغاز کردند.

چهار اکیپ از جهاد کشاورزی با هماهنگی ستاد حوادث غیرمترقبه و فرمانداری، بخشداری به منطقه اعزام شدند و عملیات امدادرسانی با توزیع بیش از ۱۲۵ سبد خانوار شامل ۷قلم اقلام ضروری (برنج، روغن، چای، انواع کنسرو، حبوبات، قند و شکر) بین آسیب‌دیدگان شروع شده و ادامه دارد.

پورمحمد همکاری نیروهای مردمی را بسیار خوب بیان کرد و افزود: در‌حال‌حاضر پاکسازی منازل و ساختمان‌هایی که قابل سکونت هستند ادامه دارد.

وی افزود: خسارت وارده به تاسیسات زیربنایی ۵۰۰میلیون تومان برآورد شده است.

پایانه صادراتی گل و گیاه با اعتبار ۴۲میلیارد تومان احداث می‌شود

پایانه صادراتی گل و گیاه مازندران در مجموعه‌ای به مساحت ده هکتار در منطقه چپکرد و شهرستان جویبار با حجم سرمایه‌گذاری ۴۲میلیارد تومان احداث خواهد شد.

فرزانه معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران با اعلام این خبر افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی گل و گیاه کشور پایانه صادراتی گل و گیاه همزمان در استان‌های مازندران، تهران، خوزستان و مرکزی راه‌اندازی خواهد شد.

وی در جلسه بررسی وضعیت گل و گیاه استان گفت: با هماهنگی به عمل آمده با سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه گل‌و‌گیاه استان مقرر شد عملیات اجرایی پروژه بزرگ دهکده گل‌و‌گیاه در سطح ۱۵۰هکتار از اراضی منطقه چپکرد و شهرستان جویبار عملیاتی شده و در آینده نزدیک نمایشگاه و جشنواره گل و گیاه استان در این مکان برای معرفی محصولات تولیدی برگزار شود.