عملیات احداث بزرگ‌ترین واحد تولید تیرآهن کشور در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل آغاز شد. مدیرعامل شرکت ذوب آهن اردبیل و مجری این طرح، در آیین آغاز عملیات این طرح گفت: این مجتمع صنعتی بخشی از کارخانه ذوب آهن اردبیل است که پس از راه‌اندازی ۶۰۰هزار تن تیرآهن را تولید و روانه بازار مصرف داخل کشور خواهد کرد.

تقی بهرامی افزود: با آغاز به کار این واحد تولید تیرآهن طی ۱۰ماه آینده ۵۰۰نفر به صورت مستقیم و ۱۴هزار نفر به طور غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی افزود: مصرف فعلی تیرآهن کشور ۲میلیون و ۲۰۰هزار تن است، در حالی که میزان تولید داخلی این محصول حدود یک‌میلیون و ۶۰۰هزار تن است.

وی گفت: برای احداث این واحد صنعتی ۳۵۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اولیه پیش‌بینی شده و با استفاده از فناوری روز دنیا در زمینه تولید محصولات فولادی، تیرآهن مورد نیاز کشور در این واحد صنعتی تولید و روانه بازار مصرف خواهد شد.

استاندار اردبیل نیز در این آیین با اشاره به سیاست جدی دولت و مسوولان استان برای حمایت از هرگونه سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در استان گفت: دولت به معنای واقعی عرصه را برای حضور بخش‌خصوصی و توسعه همه‌جانبه و همه نقاط کشور باز کرده است.

علی نیکزاد، افزود: باید با تغییر نگرش همه توان و انگیزه‌های موجود را برای سرمایه‌گذاری‌های مولد در استان متمرکز کنیم. وی مسوولیت اصلی دولتمردان در وضعیت فعلی را مهیا کردن شرایط اشتغال دائم دانست و بیان کرد: حمایت از تولیدکنندگان و فعالان عرصه کارآفرینی حمایت از سیاست‌های‌های فرهنگی و بسترسازی برای تامین امنیت جامعه محسوب می‌شود.