استاندار سمنان از اختصاص یک‌هزار‌میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای اجرای طرح‌های ملی و استانی، به مناسبت سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان سمنان خبر داد. حمید حاجی‌عبدالوهاب در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس افزود: بخشی از اعتبار اختصاص یافته از طریق دفتر رهبر فرزانه انقلاب، بخشی از طریق تعهد دستگاه‌های ملی و بقیه به صورت تسهیلات بانکی به استان سمنان اختصاص یافته است که با آن، اجرای برنامه‌های اصلی و جامع برای توسعه استان سمنان در ابعاد مختلف، آغاز می‌شود. وی گفت: از مجموع اعتبار اختصاص یافته به استان سمنان، ۱۱۰‌میلیارد ریال تسهیلات بانکی است که برای اجرای طرح‌های کوچک زودبازده و اقتصادی و نیز رفع کمبودها و مشکلات شهرداری‌های این استان هزینه می‌شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: احداث ۲ بیمارستان آموزشی در سمنان و دامغان، خوابگاه دانشجویی در شاهرود و سالن غذاخوری در دانشگاه سمنان، اصلاح دو نقطه مهم حادثه خیز راه‌ها، کمک به ساخت دو محور ارتباطی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که اعتبار اجرای آن با سفر رهبری به استان سمنان مصوب شده است. حاجی عبدالوهاب افزود: فهرست طرح‌های استانی مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب که شامل گازرسانی، آب روستایی، طرح‌های عمران و آبادی روستاها و شهرها، بهسازی روستاها، خانه‌سازی برای محرومان و انبوه‌سازی مسکن است، نیز مورد پذیرش قرار گرفته‌اند.

حاجی عبدالوهاب افزود: در روزهای آینده، کمیته ویژه‌ای در تهران برای بررسی برخی از طرح‌های مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب به استان سمنان تشکیل می‌شود. وی گفت: معاون اجرایی رییس جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نماینده‌ای از دفتر رهبر معظم انقلاب و استاندار سمنان در این کمیته، درباره طرح‌هایی که برای اجرا نیاز به اعتبار ملی دارند، تصمیم‌گیری خواهند کرد. استاندار سمنان تصریح کرد: تعدادی از طرح‌های ملی در بخش‌های آب، راه، بهداشت و درمان، آموزش عالی و خوابگاهی که رهبر انقلاب نیز بر اجرای آنها تاکید کرده‌اند، برای رفع مشکل اعتباری در بودجه سال هشتاد و شش استان سمنان، تقریبا قطعی شده‌اند.