دنیای اقتصاد - سنندج - فرزاد نویدی: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر کردستان از افزایش 123 درصدی بازدید مسافران و گردشگران از اماکن تاریخی و گردشگری استان در طول تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

فرهاد میمنت‌آبادی گفت: اسکان مسافران نوروزی در استان نیز نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشت.
وی افزود: در تمام شهرهای استان به ویژه مرکز استان در طول تعطیلات نوروز شاهد افزایش ورود مسافران بودیم، به نحوی که از ظرفیت کامل تمامی مراکز اقامتی دائمی و اسکان موقت استفاده شده است.
وی با اشاره به ورود بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر در تعطیلات نوروزی سال گذشته به استان، اظهار کرد: با توجه به وجود هزار و ۵۱۸ اثر تاریخی و طبیعی قابل بازدید، استان کردستان همواره مورد توجه مسافران و گردشگران نوروزی بوده است.
به گفته وی، با توجه به امکان اسکان شبانه بیش از 120 هزار مسافر در سطح استان با وجود افزایش قابل توجه ورود و اسکان میهمانان نوروزی نسبت به برآورد اولیه، کوچک‌ترین مشکلی در زمینه اسکان و خدمات‌رسانی به آنها نداشته‌ایم.
در استان کردستان حدود هزار و ۵۱۸ اثر باستانی شناسایی شده شامل تپه، خانه، مسجد، مجموعه، پل و حمام وجود دارد که به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان ۷۲۲ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.