دنیای اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: استاندار هرمزگان گفت: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش ارتباطات بین‌المللی و همچنین ارتباط با کشورها ارزش خاصی قائل است و تاکنون نیز تلاش‌های خوبی به این منظور به عمل آورده است. ابراهیم عزیزی در دیدار با سفیر ژاپن در بندرعباس با بیان اینکه ارتباط بین دولت‌ها و ملت‌ها می‌تواند تامین‌کننده بسیاری از نیاز‌های طرفین باشد، افزود: هر چه سطح ارتباطات گسترده‌تر باشد منافع آن به ملت‌ها می‌رسد به ویژه ایران و ژاپن که ارتباطات دیرینه‌ای دارند.

وی در ادامه با تشریح موقعیت هرمزگان گفت: این استان با برخورداری از هر چهار شبکه حمل‌ونقل به عنوان پایتخت حمل و نقل ایران محسوب می‌شود، در حالی که ۶۳درصد صادرات و واردات کشور نیز از بنادر آن با محوریت مجتمع بندری شهید رجایی انجام می‌شود.

سفیر ژاپن در ایران نیز در دیدار با استاندار هرمزگان گفت: زمینه و ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این استان وجود دارد که برای شکوفا شدن آن نیازمند همکاری بیشتر دو کشور هستیم.

کوجی‌هانه دا افزود: در سفر به استان شما دریافتم که مردم سرزنده، شاد و پرجنب و جوشی دارید.

وی تردد صدها دستگاه کامیون در جاده‌های منتهی به پالایشگاه بندرعباس و همچنین منطقه ویژه اقتصادی صنعتی و معدنی خلیج فارس را نشانگر فعال بودن بنادر و حرکت بدون توقف چرخ‌های اقتصادی ایران در بخش صادرات و واردات دانست.

سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار ژاپن در ایران روابط دو کشور را خوب عنوان کرد و خطاب به استاندار هرمزگان ابراز کرد: طی سه ماهی که از حضورم در کشور شما می‌گذرد متوجه شدم که ایرانیان مردمی پرشور و جوان هستند.