دنیای اقتصاد - رشت - محدثه بی‌آزار: استان گیلان با ۱۳۰۵ طرح صنعتی در دست اجرا نیازمند پرداخت به‌موقع تسهیلات است.

علی منتظری، رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت گیلان این تعداد طرح را شامل ۱۱۶۸ فقره جواز تاسیس صنعتی و ۱۳۷ فقره طرح توسعه برشمرد و گفت: برآورد میزان سرمایه‌گذاری این تعداد طرح در دست ساخت، ۳۲ هزار میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال آنها نیز بیش از ۳۷ هزار نفر است. وی افزود: ۶۱۰ مورد از این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰درصد در حال اجرا هستند که برآورد سرمایه‌گذاری آنها ۸۶۰۰ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال آنها نیز بیش از۱۳ هزار نفر است.

همچنین تعداد طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای۶۰ درصد نیز ۳۲۳ طرح شامل ۲۸۰ فقره جواز تاسیس با برآورد میزان سرمایه‌گذاری ۴۶۵۷ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۵۷۰۰ نفر و ۴۳ فقره طرح توسعه با سرمایه‌گذاری ۶۹۰ میلیارد ریال و اشتغال بیش از ۱۲۰۰ نفر می‌باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: این طرح‌ها درمراحل مختلف ساخت از پی‌ریزی تا نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات قراردارند و عمده مشکلات این طرح‌ها تامین و پرداخت به‌موقع تسهیلات در کنار تسریع در برخی امور اداری به‌ویژه ترخیص ماشین‌آلات از مبادی ورودی است.

منتظری ابراز امیدواری کرد با همراهی مسوولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها در زمان‌های مقرر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: وجود این تعداد طرح صنعتی در دست اجرا یک فرصت برای جهش صنعتی در استان است و تلاش همگانی برای بهره‌برداری از این طرح‌ها کمک شایانی به رفع مشکل اشتغال در استان خواهد کرد.