دنیای اقتصاد - بیرجند - محمدقربانی: مدیران واحدهای تولیدی فعال در شهرک صنعتی خراسان جنوبی در دیدار استاندار خراسان جنوبی از سه واحد تولیدی محصولات ساختمانی کانی و پلیمری، کارخانه سامان فولاد بیرجند و کارخانه تولید رابیتس سقف‌های پیش‌ساخته، تامین سرمایه در گردش را مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی خود عنوان کردند. در این دیدار که سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز حضور داشتند، تامین منابع مالی، تفاوت نرخ ارز، عدم وثیقه کافی و تامین سرمایه در گردش از مهم‌ترین مشکلات این واحدهای تولیدی عنوان شد. سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در این دیدار اظهار کرد: کارخانه تولید محصولات ساختمانی کانی و پلیمری با ظرفیت اسمی ‌هزار تن موفق به اشتغال شش نفر بر‌اساس پروانه بهره‌برداری شده است. علیرضا جمیع افزود: سرمایه ثابت این کارخانه ۳ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال است و سنگ‌هایی با ضریب نفوذ آب کمتر از سه درصد تولید می‌کند که این سنگ‌ها عامل مهمی برای استفاده در مناطق کویری است.

وی ادامه داد: کارخانه سامان فولاد بیرجند که تولید‌کننده انواع سازه‌های فولادی و اسکلت ساختمانی بوده برای ۱۰۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: این کارخانه ۵ هزار تن تولید سالانه در دو فاز دارد و یک ‌میلیارد تومان تسهیلات به آن اختصاص داده شده است. جمیع ادامه داد: این کارخانه در ۲۰ هزار متر مربع مساحت تمامی عملیات ساخت سازه‌های فولادی اعم از جوشکاری و اتصالات را انجام می‌دهد.