دنیای اقتصاد- اصفهان- فرزانه احمدی: رییس کمیسیون تامین مالی اتاق اصفهان از راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی اصفهان تا پایان سال خبر داد. مصطفی متین راد در جمع اعضای کمیسیون تامین مالی اتاق اصفهان گفت: هدف از راه‌اندازی این صندوق تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و طرح‌های بزرگ اقتصادی اصفهان است. وی با بیان اینکه این صندوق با مشارکت هشت هزار واحد تولیدی استان می‌تواند نقش مهمی در تامین مالی این واحدها و طرح‌های بزرگ استان داشته باشد، تصریح کرد: اگر هر واحد ۱۰ میلیون تومان در این صندوق سرمایه‌گذاری کند سرمایه اولیه این صندوق ۸۰ میلیارد تومان می‌شود که با کمک سیستم بانکی می‌توان چندین برابر آن را برای تامین مالی واحدها، تسهیلات دریافت کرد.

وی از ثابت بودن سود برای سرمایه‌گذاران صندوق خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاران این صندوق سودی معادل سود بانکی بابت سرمایه‌های خود دریافت می‌کنند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در ادامه از پیگیری مکرر برای ایجاد بانک اختصاصی برای استان اصفهان خبر داد و گفت: متاسفانه به رغم پیگیری‌های فعالان اقتصادی استان بانک مرکزی شرایط غیر‌ممکنی برای ایجاد این بانک در استان ایجاد کرد.

وی همکاری اتاق بازرگانی با اتاق تعاون برای ایجاد بانک اختصاصی در اصفهان را از اقدامات اخیر این دو تشکل اقتصادی برشمرد و گفت: فعالان اقتصادی استان با ایجاد همدلی می‌توانند بانک اختصاصی استان را ایجاد کنند.