دنیای اقتصاد - مشهد - شهرزاد رمارم: معاون اقتصادی شهردار مشهد گفت: مشهد از نظر اقتصادی بهترین شهر برای فعالیت صاحبان سرمایه است. مهندس سید ابراهیم رییسیون افزود: یکی از ابزارهای اساسی برای توسعه شهرها مشارکت علاقه‌مندانی است که تمایل دارند در این حوزه حضور پیدا کنند و برای اینکه این زمینه را با شرایط بهتر فراهم کنیم و حضور این افراد تسهیل شود، معاونت اقتصادی و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد راه‌اندازی شد. وی اظهار کرد: از بودجه ۶۰۰۰ میلیارد تومانی سال جاری شهرداری مشهد چیزی حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان در سرفصل سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در نظر گرفته شده است و برای اینکه این مبلغ عملی شود نیاز داریم یک ساختار ویژه برای پیگیری مطالبات پیش‌بینی کنیم. وی ادامه داد: در سال‌های گذشته در حوزه جذب منابع اقدامات گسترده‌ای شده و مشهد در مقایسه با سایر شهرها رتبه بالایی دارد، اما برای رسیدن به مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان باید یک ساختار جدید طراحی می‌شد که خوشبختانه با مصوبه شورا این معاونت شکل گرفت و امروز شاهد فعالیت‌های پررنگی هستیم. رییسیون با تاکید بر حفظ سرمایه‌گذاران در مشهد اظهار کرد: منابع همه سرمایه‌گذاران منابع خود ما است و به همان میزان که برای پول خود و نحوه هزینه کرد آن اهمیت قائل می‌شویم برای سرمایه صاحبان سرمایه هم ارزش قائلیم.

ارائه تسهیلات در نقاط کم ‌برخوردار

رییسیون در ادامه از کمک شهرداری به صاحبان سرمایه در مشهد خبر داد و افزود: ما به دنبال توسعه متوازن شهر مشهد هستیم که این توسعه امور اقتصادی را هم شامل می‌شود و در همین زمینه به سرمایه گذارانی که در نقاط کم‌برخوردار مبادرت به سرمایه‌گذاری کنند تسهیلات ارائه می‌کنیم.

وی تاکید‌ کرد: تضمین سود یکی از تسهیلاتی است که شهرداری با مصوبه شورا برای سرمایه‌گذاران در مشهد قائل شده است که بر همین اساس تضمین سود تا ۴۰ درصد در نقاط غیربرخوردار و کم برخوردار، ۳۵ درصد در نقاط متوسط و ۳۰ درصد در نقاط برخوردار از جمله این موارد است.

وی اضافه کرد: برای شکوفایی اقتصادی در این شهر در همه نقاط محرک‌های لازم را دنبال می‌کنیم که در همین رابطه جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: به زودی سایتی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی از سوی شهرداری مشهد راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته وی در حال‌حاضر شناسایی سرمایه‌گذاران خارجی آغاز شده که کشورهای عربی در اولویت فعالیت است.

تشکیل ستاد عالیه سرمایه‌گذاری

رییسیون در ادامه به سرعت بخشیدن در امور جذب سرمایه‌گذاران اشاره و اظهار کرد: در همین رابطه ستاد عالیه سرمایه‌گذاری با مدیریت خود شهردار تشکیل شده تا امور مربوط به سرمایه‌گذاری خیلی سریع رسیدگی و تعیین تکلیف شوند.

وی تاکید کرد: این بشارت را به همه سرمایه‌گذاران می‌دهیم که حاضریم شرایط مناسب را در حوزه سرمایه‌گذاری برای آنها ایجاد کنیم و همه پاسخگویی‌ها در اسرع وقت و بدون نیاز مراجعه به جای دیگری داده خواهد شد.