دنیای اقتصاد- شرق استان تهران-محمد فرخی: رییس اداره ثبت احوال شهرستان دماوند از شروع به کار آرشیو اسناد الکترونیکی و صدور شناسنامه‌های مکانیزه این اداره به منظور سرعت بخشیدن به درخواست‌های شهروندان خبر داد. علی عمیم گفت: با اجرای آرشیو اسناد الکترونیکی، شهروندان در هر نقطه‌ای که سکونت دارند قادر خواهند بود از اداره ثبت احوال همان منطقه اقدام به دریافت خدمات سجلی کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته برای دریافت اطلاعات کامل سجلی شهروندان لازم بود تا با ثبت احوال محل تولد شخص ارتباط مکاتبه‌ای و سایر اقدامات انجام می‌شد، افزود: با اجرای آرشیو اسناد الکترونیکی، شهروندان قادر خواهند بود در هر نقطه‌ای از کشور به اطلاعات سجلی خود برای اجرای امور بپردازند.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان دماوند با بیان اینکه تاکنون به رغم تعداد اندک نیروهای فعال در این اداره موفق به صدور بیش از ۱۲ هزار شناسنامه مکانیزه شده‌ایم، اظهار کرد: کار تعویض شناسنامه‌های مکانیزه در حال اجراست و اولویت به شناسنامه‌هایی داده می‌شود که مستعمل باشند و یا آبخوردگی داشته باشند.

وی افزود: شهروندان برای دریافت شناسنامه مکانیزه در تهران باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و در شهرستان نیز به ادارات ثبت احوال مراجعه و مدارک مورد نیاز را ارائه کنند.