دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: شرکت توزیع نیروی برق اهواز در میان شرکت‌های توزیع منطقه ۳ کشور موفق شد رتبه نخست طرح کاهش پیک بار شبکه را از آن خود کند. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق این شهرستان، مدیر‌عامل این شرکت از اجرای موفق طرح کاهش پیک بار شبکه برق اهواز در تابستان سال ۹۰ و استمرار آن در تابستان سال‌جاری خبر داد و گفت: این طرح از جمله روش‌های مدیریت بار شبکه است که با هدف کنترل پیک بار شبکه و در نهایت بهبود قابلیت اطمینان شبکه برق و کاهش خاموشی‌ها پیگیری می‌شود.

یدالله حضرتی افزود: در سال‌های اخیر اجرای فعالیت‌های مختلف در زمینه‌های بهره‌برداری، مدیریت مصرف برق و خدمات مشترکان به خصوص اجرای طرح‌های ساماندهی شبکه برق و آگاه‌سازی شهروندان با روش‌های صرفه‌جویی مصرف برق موجب کاهش رشد سالانه مصرف برق شهرستان اهواز شد؛ به گونه‌ای که میزان رشد سالانه انرژی تحویلی به شبکه برق شهرستان اهواز از سال ۱۳۸۶ تا سال گذشته به میزان ۱/۱ درصد افزایش یافته که نشان‌دهنده کنترل مصرف انرژی و اجرای مناسب فعالیت‌های طرح کاهش پیک بار شبکه در شهرستان اهواز است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که تا قبل از سال ۸۶، متوسط رشد سالانه انرژی تحویلی به شبکه برق اهواز ۱/۶ درصد بوده است. از طرف دیگر پیک بار شبکه برق اهواز در تابستان سال گذشته ۲ هزار و ۲۰ مگاوات بود که نسبت به سال ۸۹ به میزان ۳۷ مگاوات کاهش یافت که نشان دهنده اجرای مناسب فعالیت‌های مدیریت مصرف برق توسط شهروندان اهوازی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز درباره فعالیت‌های بهره‌برداری طرح کاهش پیک بار گفت: مهم‌ترین فعالیت بهره‌برداری شبکه برق اهواز در طول سال‌های اخیر، ساماندهی ۴۲ درصد از شبکه توزیع برق شهرستان‌های اهواز، حمیدیه و ملاثانی است که منجر به جمع‌آوری بیش از ۲۴۱ هزار انشعاب غیرمجاز برق شد و کاهش قابل توجه مصرف انرژی را به دنبال داشت.