دنیای اقتصاد- اصفهان- فرزانه احمدی: به همت اتاق بازرگانی اصفهان تاریخ حرف، صنایع وتجارت اصفهان نوشته می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اعلام این خبر گفت: تاریخ حرف، صنایع و تجارت اصفهان در شش مجلد شامل تاریخ اصفهان پیش از اسلام، دوره اسلامی از آغاز تا دوره مغول، از دوره مغول تا عصر صفویه، دوره قاجاریه و دوره پهلوی نوشته می‌شود. خسرو کسائیان اتاق اصفهان را یکی از قدیمی‌ترین اتاق‌های بازرگانی کشور دانست و گفت: تاسیس اتاق اصفهان به بیش از ۹۰ سال برمی‌گردد و جمع‌آوری فعالیت‌های صورت گرفته در اتاق می‌تواند برای آیندگان راهگشا باشد.

وی نگاه بعضی کشورها را نسبت به تاریخ ایران قابل نقد دانست و گفت: تدوین تاریخ اصفهان و سایر شهرهای ایران و ترجمه آن به زبان‌های روز دنیا می‌تواند اقدام عملی در اصلاح نگاه این کشورها نسبت به ایران باشد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اصفهان نیز در حاشیه امضای قرارداد تاریخ حرف اصفهان گفت: تدوین تاریخ صنعت اصفهان یک اقدام فرهنگی اتاق بازرگانی در راستای کمک به تاریخ و فرهنگ اصفهان است. محمد ربانی از مسوولان اتاق بازرگانی خواست که موضوعات مورد اولویت واحدهای صنعتی استان را در قالب موضوع پایان‌نامه دانشجویان ارائه کنند. وی تصریح کرد: حمایت از پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا توسط واحدهای صنعتی می‌تواند مسائل‌ آنان را از دریچه علمی مورد تحقیق و پژوهش قرار دهد.