دنیای اقتصاد - قزوین - مهرداد نوری: مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: با بهره‌برداری از ۵۳۱ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین، زمینه اشتغال ۱۵هزار و ۶۰۳ نفر در این استان فراهم شد. عبدالقهار ناصحی با اعلام اینکه در ۷ سال اخیر اشتغالزایی در شهرک‌های صنعتی قزوین ۵/۳ برابر رشد پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در ابتدای تاسیس شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین چهار هزار و ۲۸۹ نفر در شهرک‌های صنعتی استان مشغول به کار بودند که در طول ۷ سال اخیر به میزان ۱۰ هزار و ۷۸ نفر به تعداد اولیه اضافه شده‌اند.

وی تصریح کرد: افزایش متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش تولید برای حضور در شهرک‌های صنعتی قزوین در طول چند سال اخیر نویدبخش این مهم است که این استان که پیش از این نیز به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور مطرح بوده، بیش از پیش در این بخش به رشد و توسعه دست پیدا کند.

ناصحی افزود: در حال حاضر از ۱۰۳۱ قرارداد واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری، ۵۳۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد ریال در سطح شهرک‌های صنعتی استان قزوین مشغول به تولید هستند و برای حدود ۱۵ هزار و ۶۰۳ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

این مسوول اضافه کرد: با توجه به اینکه حدود۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال ساخت و ساز می‌باشند، پیش‌بینی می‌شود در صورت حمایت‌های مالی لازم در طول سه سال آینده بیش از ۵۰ درصد از این واحدها با سرمایه‌گذاری ۴۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۶۰۰۰ نفر به بهره‌برداری برسند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به اینکه طی ۷ سال گذشته تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین ۳/۲ برابر شده است، یادآور شد: در زمان تاسیس، تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی و فازهای توسعه این استان هفت مورد بود که در حال حاضر به ۱۶ مورد ارتقا پیدا کرده است.

ناصحی با اشاره به ساخت شهرک‌های صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته افزود: به منظور سیاست دولت در هدایت شهرک‌های صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته، واگذاری دو شهرک و ناحیه صنعتی حکیمیه و اسفرورین با اجرای طرح‌های زیربنایی به ارزش ۳۸ میلیارد ریال به متقاضیان سرمایه‌گذاری در سال جاری آغاز شده است و با تلاش‌های انجام شده سه شهرک و ناحیه صنعتی تا پایان امسال آماده واگذاری خواهد شد. وی آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی را چشمگیر عنوان کرد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری محقق شده مربوط به واحدهای فعال ۸ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال است.

وی گفت: جمع کل سرمایه‌گذاری مربوط به قرارداد متقاضیان ایجاد واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان قزوین نیز ۱۹ هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال است.