دنیای اقتصاد - اهواز - محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت با تلاش حفار مردان خستگی‌ناپذیر ۱۲۰۲ حلقه چاه نفت و گاز را به متراژ ۲،۷۲۴،۰۰۰ متر در دولت‌های نهم و دهم تکمیل و در مدار تولید قرار داده است. مهندس حیدر بهمنی افزود: در دولت نهم از سال ۸۴ تا اول مرداد ۸۸ تعداد ۶۵۵ حلقه شامل، ۳۱۸ حلقه توسعه‌ای، ۱۳ حلقه توصیفی،۲۲ حلقه اکتشافی و ۳۰۲ حلقه تعمیری و تکمیلی در اقصی نقاط کشور تحویل واحدهای متقاضی شد، همچنین در دولت دهم از مردادماه ۸۸ تاکنون ۵۴۷ حلقه چاه شامل، ۲۴۲ حلقه توسعه‌ای، ۳۳ حلقه توصیفی، ۱۶ حلقه اکتشافی و ۲۵۶ حلقه تعمیری در مدار تولید قرار گرفته است.

وی به چاه‌های جهت دار و افقی اشاره کرد و گفت: طی همین مدت ۴۷۶ حلقه چاه جهت‌دار و افقی به متراژ ۲۸۱ هزارمتر توسط متخصصین شرکت با به‌کار‌گیری پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز انجام شده است.

مهندس بهمنی در ادامه اظهار کرد: به منظور پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت کشور و بر‌اساس برنامه‌های توسعه اقتصادی دستگاه‌های حفاری در دولت نهم از ۴۹ دستگاه به ۵۶ دستگاه افزایش یافت و همچنین در راستای برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور و افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ دستگاه‌های حفاری از ۵۶ دستگاه به ۷۲ دستگاه افزایش یافت و این روند تا تامین نیاز صنعت نفت کشور ادامه خواهد یافت.