دنیای اقتصاد - جزا خالدی: استاندار البرز گفت: امسال ۷۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان اجرای طرح‌های گل و گیاه و کشاورزی در این استان پرداخت خواهد شد. عیسی فرهادی که در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه کرج در پارک چمران این شهر سخن می‌گفت، افزود: استانداری آماده است تا سطح یک هزار طرح در این راستا تسهیلات پرداخت کند.

به گفته وی، در این رابطه تاکنون ۱۳۷ طرح به استانداری رسیده که از این تعداد یکصد طرح مورد تصویب قرار گرفته است.

فرهادی تصریح کرد: با جذب این تسهیلات که با نرخ ۷ درصد پرداخت خواهد شد، یکصد میلیارد تومان دیگر نیز برای اجرای پروژه‌های گل و گیاه و صنایع تبدیلی وابسته در استان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

استاندار البرز با بیان اینکه امروزه گل و گیاه یکی از پردرآمدترین تجارت‌ها در دنیا محسوب می‌شود، به توانمندی‌های کشورمان به‌خصوص استان البرز در این رابطه اشاره و اضافه کرد: ایران با داشتن چهار فصل و موسسات تحقیقات کشاورزی بسیار می‌تواند گل و گیاه مورد نیاز جهان را تامین کند.

شهردار کرج نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برای توسعه و زیبا سازی پارک چمران در دو سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: به نظر نمی‌رسد که در هیچ یک از شهرستان‌ها فضایی به این زیبایی وجود داشته باشد.

مهندس سید‌علی آقازاده همچنین به طرح ساماندهی و زیبا سازی رودخانه کرج اشاره کرد و یادآور شد: این طرح سه سال است در حال پیگیری است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری با ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه به اجرا درآید.

شهردار کرج با بیان فعالیت‌های انجام شده در ارتباط با ایجاد فضای سبز در این کلانشهر، میزان فضای سبز در آن را بیش از ۱۴ متر مربع اعلام کرد.

براساس این گزارش عباس زارع، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج نیز گزارشی از چگونگی برپایی این نمایشگاه ارائه داد و افزود: در این نمایشگاه که در یک فضای ۶ هکتاری ایجاده شده، بیش از ۴۰۰گونه از انواع گل و گیاه توسط ۱۲۰ شرکت فعال تولید گل و گیاه در ۱۷۴ غرفه به نمایش گذاشته شده است.

به گفته وی، در نخستین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه شرکت‌ها و نمایندگانی از کشورهای چین، مالزی و ترکیه نیز حضور دارند.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه مذکور فرشی از گل و گیاه اقتباس شده از فرش خطیبی تبریز به مساحت دو هزار و ۷۰۰ متر مربع به نمایش گذاشته شده است.