مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز گفت: سیستم پرداخت خودکار عوارض خودرو، برای اولین بار در کشور در شهرداری تبریز پیاده‌سازی شده است و شهروندان، بدون مراجعه به شهرداری عوارض خودروی خود را پرداخت می‌کنند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط‌عمومی سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز، مرتضی آبدار افزود: به منظور تامین رفاه حال شهروندان و فراهم کردن بستر شهروند الکترونیکی، از این پس شهروندان قادر خواهند بود بدون مراجعه حضوری به شهرداری عوارض خودروی خود را پرداخت کنند.

وی درباره مشخصات سیستم پرداخت خودکار عوارض خودرو بدون کاربر اظهار کرد: در این سیستم، شماره خودرو از طریق دستگاه کیوسک، دریافت شده و سیستم پس از محاسبه، مبلغ عوارض خودرو مربوطه را توسط نمایشگر اعلام می‌کند. در صورت تمایل شهروند به پرداخت از طریق POS (پایانه فروش)، اینترنت، ATM (دستگاه خودپرداز) پرداخت انجام و سپس برچسب و مفاصاحساب خودروی مربوطه را به صورت کاملا خودکار در اختیار شهروند قرار خواهد داد.

مدیرعامل سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری تبریز در خصوص نحوه پرداخت عوارض توسط تلفن و اینترنت گفت: بخش مربوط به SMS و تلفن خودکار نیز در حال توسعه است که نیاز مراجعه شهروندان به دستگاه کیوسک پرداختی رفع خواهد شد.