با ورود گاز شیرین به نخستین واحد پالایشگاه فاز شش پارس جنوبی، پس از پنج مرحله این واحد مرحله نهایی تست خود را سپری می‌کند. به گزارش «ایرنا»، هوشنگ طاهری، قائم‌مقام مدیریت فازهای شش تا هشت طرح توسعه پارس جنوبی با اعلام این خبر افزود:به دنبال تزریق گاز شیرین، در آینده بسیار نزدیک به‌منظور بهره‌برداری از این پالایشگاه گاز ترش از مخزن پارس جنوبی در دریا به پالایشگاه فاز شش منتقل می‌شود.

به گفته وی، هر فاز پالایشگاهی مرکب از دو واحد است و در هر واحد فاز شش، ظرفیت استحصال ۶۵۰میلیون فوت مکعب گاز وجود دارد.

طاهری اظهار کرد: با بهره‌برداری از فاز شش، در مرحله اول روزانه یک‌میلیارد و ۳۰۰میلیون فوت مکعب معادل ۳۴میلیون مترمکعب گاز ترش به‌وسیله خط لوله ۵۶ اینچ از این پالایشگاه به پالایشگاه فجر جم منتقل می‌شود.

قائم مقام مدیریت فازهای شش تا هشت پارس جنوبی افزود: این میزان گاز ترش پس از شیرین‌سازی در پالایشگاه فجر جم، وارد شبکه سراسری گاز کشور می‌شود.

طاهری وزن اسکلت فلزی این پالایشگاه‌ها را ۲۸هزارتن برشمرد و گفت: در مجموع برای ساخت این فازها ۱۱میلیون متر مکعب خاکبرداری و پنج‌میلیون و ۵۰۰هزار متر مکعب بتن‌ریزی انجام شده است.

قائم مقام مدیریت فازهای شش تا هشت افزود: در مجموع بیش از ۳۶۰هزار تن کالاهای مختلف در این سه فاز در بخش خشکی نصب شده است.

طاهری گفت: شبکه فیبر نوری این سه فاز ۹۹درصد پیشرفت داشته و تمام بخش‌های خشکی و دریای این سه فاز در یک شبکه به هم پیوسته، با یکدیگر در ارتباط هستند.

وی با بیان این که عملیات حفاری ۳۰حلقه چاه برای این سه فاز در عمق ۸۰ متری دریا پایان یافته است، افزود: عمق چاه‌های این فازها از سه‌هزار و ۲۰۰متر تا چهارهزار و ۲۰۰ متر متغیر است.