ایلام- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام توسعه بخش کشاورزی را نیاز ضروری توسعه اقتصادی کشور اعلام کرد و گفت: بخش کشاورزی از بخش‌های مهم اقتصادی در استان ایلام است که تاثیر به سزایی درتولید ناخالص داخلی و ایجاد اشتغال دارد.

شهبازی، در نشستی که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در ایلام برگزار شد، با بیان اینکه بخش کشاورزی استان ایلام طی سال‌های اخیر به دلیل استفاده از روش‌های نوین و استفاده از دستاوردهای تحقیقاتی، رشد خوبی داشته است، افزود: با وجود این رشد، عدم تخصیص اعتبارات، خرد بودن زمین‌ها، سطح پایین سواد بهره‌برداران و تولید کنندگان، ضعف و بنیه مالی اغلب کشاورزان در استان ایلام، این بخش را با مشکلاتی مواجه کرده است.
وی مجموع طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در استان ایلام را در سال گذشته، 119طرح در بخش‌های مختلف زراعت، باغبانی، حفظ نباتات، آب و خاک، دام و طیور، شیلات و صنایع تبدیلی و تکمیلی با اعتبار 153میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در سال‌جاری تا کنون از محل اعتبارات تملکی استان غیر از ردیف‌های تبصره‌های قانون بودجه سال 86 و اعتبار مالی 73 طرح با اعتبار 69میلیارد ریال تصویب شده است که نسبت به مدت مشابه سال 85، رشد اعتباری معادل 47درصد نشان می‌دهد.
مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، اختصاص تسهیلات برای گسترش بنگاه‌های اقتصادی کوچک زودبازده را از فعالیت‌های مهم این سازمان در سال گذشته دانست و افزود: تاکنون پنج‌هزار و ۱۴۴ طرح در بخش‌های مختلف کشاورزی با اعتبار معادل یک‌هزار و ۱۱۰میلیارد ریال تصویب شده که در صورت اجرا برای شش‌هزار و ۹۱۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.
شهبازی افزود: از مجموع طرح‌های یاد شده تاکنون 472 طرح با اعتبار 73میلیارد ریال و اشتغالزایی 581 نفر به بهره‌برداری رسیده است.
وی درباره بیمه محصولات کشاورزی نیز گفت: سال گذشته ۴۴۶هزار و ۷۲۹ راس دام، ۳۳۰ هکتار باغ و ۱۱۲هزار و ۱۸۳ هکتار زراعت، تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.
شهبازی همچنین از پرداخت 43میلیارد ریال خسارت به کشاورزان و دامداران در سال گذشته خبر داد.
براساس این گزارش با مناسبت هفته جهاد کشاورزی، ۸۱ طرح جهاد کشاورزی در زمینه‌های مختلف در استان ایلام به بهره‌برداری می‌رسد که در مجموع برای ۳۳۵ نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.