ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: استاندار مازندران گفت: روستاهایی که بیش از ۵هزار نفر جمعیت داشته باشند، دارای کتابخانه عمومی خواهند شد.

ابوطالب شفقت در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مازندران که در محل استانداری برگزار شد با بیان مطلب فوق افزود: باید از همه ظرفیت‌های استانی و شهرستانی به منظور توسعه کتابخانه‌های عمومی در استان استفاده کرد. وی با بیان اینکه سهم کتابخانه‌های عمومی استان مازندران از نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ها، در سال ۸۵ نسبت به سال ۸۴ از افزایش سه برابری برخوردار بوده است، گفت: با کوتاهی‌هایی که در گذشته صورت گرفته مرکز استان مازندران(ساری) در بخش فرهنگی بسیار عقب افتاده است که باید جبران شود.

رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مازندران نیز در این جلسه از اختصاص زمین از سوی فرمانداری و شهرداری ساری برای ایجاد کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد ملی در مرکز استان خبر داد.

محمد اسماعیل امام‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان نیز از راه‌اندازی ۴کتابخانه عمومی در استان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: در‌ حال‌حاضر استان دارای ۵۱ کتابخانه عمومی است.