سالانه 200هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی خواهد شد

اراک- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: مهدیان، معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در همایش تجلیل از ناظران نظام فنی روستایی در استان مرکزی درباره مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی گفت: براساس قانون برنامه چهارم توسعه سالانه ۲۰۰هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی خواهد شد و تلاش می‌شود تا ۷سال آینده دومیلیون واحد بدون استحکام با اعطای وام بازسازی شود. وی سقف اعتبارات را در سال‌جاری برای اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی یک‌هزار و ۱۵۰میلیارد تومان با پنج‌درصد سود و ۳۷۰۰میلیارد ریال یارانه تسهیلات عنوان کرد.

مهدیان هچنین از اجرای فاز سوم ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی روستایی با ۳۰۰هزار واحد و تسهیلات ۵/۶میلیون تومانی از تیرماه خبر داد.

نیکزاد، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه در سال ۸۵ نزدیک به ۳۵۰۰واحد مسکونی روستایی در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی تحت نظارت فنی قرار گرفتند، افزود: سهمیه استان در سال گذشته برای اجرای طرح بازسازی و بهسازی مسکن روستایی ۴۰۰۰واحد بود که از محل اعتبارات شناور نیز ۵۰۰واحد مسکونی به سهم اعتبارات استان اضافه شد و ما در تقسیم این واحدها بین شهرستان‌های استان کل اعتبارات را شناور نگه داشتیم.

به گفته معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور ۷۰درصد واحدهای مسکونی روستایی در کشور در مقابل سوانح طبیعی کم دوام و آسیب‌پذیرند و ۳۰درصد باقیمانده نیز با وجود نوساز‌بودن مشکل سازه‌ای و زیربنایی دارند.