سید کاظم وزیری هامانه، وزیر نفت گفت: مجتمع‌های پتروشیمی غدیر و برزویه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آماده بهره‌برداری است و بزودی با حضور رییس‌جمهوری یا یکی دیگر از مقامات بلند پایه کشور افتتاح می‌شود. به گزارش «ایرنا»، وزیر نفت برای بررسی روند اجرای طرح‌های پارس‌جنوبی، از مجتمع‌های پتروشیمی‌ کاویان، مروارید، مهر و فازهای پالایشگاهی در دست ساخت ۶ تا ۱۰ و تاسیسات آبگیر فازهای ۱۵ و ۱۶پارس جنوبی دیدن کرد.

وزیری هامانه در پاسخ به پرسشی درخصوص قرارداد میدان گازی پارس شمالی با شرکت‌های چینی گفت: هفته گذشته توانایی‌های طرف مذاکره توسط کارشناسان وزارت نفت در چین بررسی شده است.

وی با بیان این که طرف چینی از توانایی خوبی برخوردار است و طرفین از مذاکرات رضایت دارند، اظهار کرد: این مذاکرات باید در ایران و چین ادامه یابد تا به مرحله عقد قرارداد برسد.

وزیر نفت در خصوص زمان بهره‌برداری از فازهای شش تا هشت پارس جنوبی گفت: تا دو هفته آینده به فاز شش گاز تزریق خواهد شد و این فاز در مدار قرار می‌گیرد.

وزیری هامانه افزود: دو ماه پس از آن فاز هفت و در ابتدای زمستان فاز هشت آماده بهره‌برداری نهایی خواهد شد.

وی افزود: خط لوله انتقال گاز فازهای شش تا هشت پارس‌جنوبی به آغاجری خوزستان ۷۶درصد پیشرفت داشته و همزمان با بهره‌برداری از پالایشگاه‌ها، آماده انتقال گاز خواهد بود. وزیر نفت ابراز امیدواری کرد: فاز ۹میدان گازی پارس جنوبی نیز در زمستان امسال به بهره‌برداری برسد.