گروه استان‌ها: همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، کلنگ ساخت نیروگاه خصوصی (B.O.O) خرمشهر به زمین می‌خورد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه برق ایران، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ساخت این نیروگاه در ۴واحد ۱۶۲مگاواتی، در مجموع با ظرفیت ۶۴۸مگاوات به صورت B.O.O (ساخت، بهره برداری و مالکیت) صورت خواهد گرفت.

نیروگاه گازی خرمشهر با سرمایه‌گذاری شرکت صنایع برق و انرژی صبا متعلق به بنیاد مستضعفان و به کارفرمایی سازمان توسعه برق ایران ساخته می‌شود. بر اساس برآوردهای صورت گرفته هزینه کل این نیروگاه ۳۱۱میلیارد تومان خواهد بود.

تشویق،‌حمایت و جذب سرمایه‌گذاری غیر دولتی در بخش نیروگاهی، تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، کمک به افزایش پایداری شبکه و بهبود ولتاژ، افزایش ظرفیت تولید برق و ایجاد زمینه‌های اشتغال در منطقه از جمله اهداف ساخت نیروگاه خصوصی خرمشهر است.

این گزارش می افزاید: شرکت صبا تا کنون مطالعات اتصال به شبکه و انتخاب پیمانکار EPC نیروگاه B.O.O خرمشهر را انجام داده و به تایید سازمان توسعه برق ایران رسانده است. همچنین تامین آب مورد نیاز در دوران بهره برداری،‌مقدمات برای بهره‌گیری از صندوق ذخیره ارزی و مناقصه انتخاب مشاور طرح نیز از سوی سرمایه‌گذار در حال انجام است.