تبریز- خبرنگار دنیای اقتصاد: شورای شهر تبریز مکانیزم‌های جدید جذب سرمایه‌‌گذاری‌‌های داخلی و خارجی را برای عمران و توسعه تبریز ترسیم کرد. به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، این شورا در اولین مصوبه خود پس از آغاز به کار رسمی، به شهرداری اجازه داد تا سقف معین ریالی بدون نیاز به مجوز شورا اقدام به عقد قرارداد همکاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کند.

براساس این گزارش با موافقت شورای شهر از این پس شهرداری مجاز خواهد بود تا سقف ۱۰۰میلیارد ریال بدون نیاز به مصوبه یا مجوز شورای شهر اقدام به عقد قرارداد سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بکند.

بر این اساس در سرمایه‌گذاری‌های بالای ۱۰۰میلیارد ریال و تا سقف ۲۰۰میلیارد ریال نیز شهرداری خواهد توانست با موافقت و اجازه کمیسیون سرمایه‌گذاری اقدام به عقد قرارداد کند.

این در حالی است که برای قراردادهای سرمایه‌گذاری بالای ۲۰۰میلیارد ریال نیز شهرداری موظف شده است موضوع را در قالب لایحه تقدیم شورا کرده و پس از دریافت مجوزهای قانونی اقدام به جذب سرمایه‌گذاری کند.

تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی به منظور توسعه و عمران شهری و فراهم کردن بسترهای قانونی لازم برای تحقق آن از جمله مهم‌ترین برنامه‌های کاری شورای سوم تبریز اعلام شده است.