رییس شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان گفت: اصفهان به عنوان اولین الگوی اجرایی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد واحدهای فناوری کشور تاکنون توانسته بیش از ۱۳۰ واحد فناوری اطلاعات در استان راه‌اندازی کند. به گزارش خبرگزاری فارس، قاسم مصلحی افزود: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با راه اندازی پارک علم و فناوری شیخ بهایی و چند مرکز رشد در اصفهان برای بیش از ۷۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی در مقطع دکتری، فوق لیسانس و لیسانس شغل ایجاد می‌کند.

وی ایجاد ساختارهای لازم برای رشد و توسعه موسسات فناوری را از رسالت‌های شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان عنوان کرد و افزود: حمایت و ارائه تسهیلات لازم برای اجرای طرح‌های پژوهشی و کاربردی موسسات فناوری، برقراری ارتباط با صنایع و سازمان‌های مختلف و ایجاد زمینه رشد فعالیت‌های فناوری موسسات مستقر در شهرک از وظایف مهم اجرایی شهرک علمی تحقیقات است.

مصلحی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت اقتصادی و صنعتی منطقه و افزایش، تعدد و تنوع واحدهای فناوری مستقر در شهرک و توانمندی واحدهای فناوری، روند اجرایی طرح‌ها رو به‌ افزایش است.

وی بسترسازی برای اجرای قریب به ۴۰۰ طرح تحقیقاتی، کاربردی و حمایت بیش از ۶۰ طرح ایده محور در واحدهای فناوری برای دستیابی به تکنولوژی نوین با قابلیت تجاری سازی، حمایت از ۳۰ طرح نیمه صنعتی با هدف کمک به تجاری‌سازی نتایج یافته‌های پژوهشی و آماده‌سازی برای تولید انبوه را از اهم فعالیت‌های صورت گرفته توسط شهرک علمی تحقیقاتی استان دانست.