طرح توسعه سیمان شرق مشهد چهار سال زودتر از زمان مشخص شده به بهره برداری می‌رسد و ظرفیت تولید سیمان خراسان را به ۱۰‌هزار تن در سال افزایش می‌دهد. مدیر مجتمع صنعتی کارخانه‌های سیمان شرق مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: ۴۰‌میلیارد تومان از سرمایه گذاری ۱۱۲‌میلیارد تومانی طرح توسعه سیمان شرق مشهد از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان رضوی تامین شده است که با جذب آن هم اکنون ۶۰‌درصد پیشرفت فیزیکی در طرح حاصل شده است.

مجید اسماعیل زاده با بیان اینکه با اجرای این طرح مشهد به سومین تولید کننده سیمان کشور تبدیل می‌شود افزود: این مجتمع صنعتی با وجود جغرافیای خشن منطقه خراسان و بیش از ۴۰۰‌هزار تن خاکبرداری در کمتر ۵/۲ سال به پایان رسیده در حالی که مطابق پیش‌بینی‌های قرار بوده هفت ساله پایان یابد.

وی در مورد زمان اجرای طرح توسعه و اعتبارات جذب شده خاطرنشان کرد : این طرح از دی ماه سال گذشته آغاز و برای تحقق آن ۱۱۲‌میلیارد تومان هزینه پیش‌بینی شده است که از ۴۰‌میلیارد تومان اعتبارات اخذ شده در مدت سفر هیات دولت به خراسان رضوی در سال گذشته ۲۰‌میلیارد تومان آن جذب شده است.

اسماعیل زاده با اشاره به اینکه کارخانه سیمان شرق در حال حاضر دارای پنج‌هزار تن ظرفیت تولید سیمان است، یادآور شد : با بهره برداری از طرح توسعه، این ظرفیت تا ۱۰‌هزار تن افزایش می‌یابد و به این ترتیب این شرکت به تنهایی قادر به تامین نیاز سیمان استان خواهد بود.

به گفته وی با بهره‌برداری از این طرح استانی برای ۳۵۰ نفر در استان خراسان رضوی اشتغالزایی خواهد شد.