مراحل دوم و سوم واگذاری سهام عدالت در استان فارس آغاز شد
شیراز- خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان فارس از پرداخت 158میلیارد تومان سهام عدالت به 365هزار نفر مشمول واگذاری این طرح در مرحله اول خبر داد.

محمد حسین مبشری با اعلام این خبر افزود: در مرحله اول واگذاری سهام عدالت در این استان، ۴۳۷هزار نفر مشمول اخذ سهام شدند که از این تعداد، به ۳۶۵هزار نفر در ۲۴ شهرستان، نفری ۵۰۰هزار تومان و به هر خانواده ۵/۲میلیون تومان سهم واگذار شد و واگذاری سهام به بقیه مشمولان به علت تکمیل نکردن پرونده و نداشتن کد ملی در حال بررسی است.
وی همچنین از آغاز مرحله دوم و سوم واگذاری سهام عدالت در استان فارس خبر داد و در خصوص اجرای آن گفت: در مرحله دوم که مربوط به عشایر و روستاییان فاقد شغل و کم درآمد براساس سرشماری سال 85 است، جمعا 420هزار نفر در روستاهای محروم و روستاهای برخوردار شناسایی شده‌اند که 200میلیارد تومان سهام به آنها واگذار می‌شود.
رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی همچنین درباره مرحله سوم واگذاری سهام عدالت با بیان اینکه این مرحله مختص کارمندان و بازنشستگان دارای حقوق پایین است،‌ افزود: از تمامی مدیران کل امور مالی، زیر مجموعه‌های وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی خواسته شده در اولین فرصت در لوح فشرده‌ای آمار افراد مشمول را ارائه کنند تا پس از پیرایش، اطلاعات افراد مشمول واگذاری سهم در مرحله سوم به دبیرخانه مرکزی ارسال شود. وی با بیان اینکه سبد سهام شرکت‌های سهام عدالت تا ۸درصد افزایش قیمت داشته است و ۱۰درصد نیز سود به آن تعلق می‌گیرد، از سهامداران خواست، قدر سهم خود را بدانند و آن را به کسی واگذار کنند.
به گفته مبشری، از هر سهم 500هزار تومانی، 250هزار تومان بخشودگی از سوی مقام معظم رهبری است و مابقی از محل سود شرکت‌ها، در مدت 10 سال به صندوق دولت باز می‌گردد.