ارومیه- خبرنگار دنیای اقتصاد: طرح توسعه شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. ارومیه- خبرنگار دنیای اقتصاد: طرح توسعه شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۲۰هکتار و با زیر بنای ۲۹هزار متر مربع در حال ساخت است.

موسی‌ احمدزاده افزود: اعتبار مورد نیاز برای این طرح ۴۵۰میلیارد ریال برآورد شده است و تا کنون برای خرید ماشین‌‌‌آلات خارجی آن ۱۷میلیارد و ۹۴۱میلیون دلار ارز هزینه شده است.وی با بیان اینکه این طرح از ۷۰درصد پیشرفت مالی و ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، افزود: در صورت اتمام این طرح، قابلیت دریافت شیر این کارخانه، به ۳۰۰تن شیر در روز خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی تعداد محصولات تولیدی در این طرح توسعه را ۱۷نوع محصول عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که این تعداد به بیش از ۱۰۰نوع محصول افزایش یابد.

وی افزود: با اتمام این طرح و آغاز فعالیت‌ آن، برای ۲۵۰نفر زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

احمد زاده با اشاره به افزایش فروش محصولات تولیدی شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی، میزان فروش شرکت در سال ۸۴را ۲۱میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان در سال ۸۵، به ۲۲میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و پیش‌بینی می‌شود در سال ۸۶، فروش محصولات این شرکت به ۳۱میلیارد تومان برسد.

وی افزود: با تجهیز دامداری‌ها و مراکز جمع‌آوری شیر، شرکت با صرف هزینه و اعمال برنامه‌ریزی‌های اصولی سعی در بهبود کیفیت شیر خام استان دارد تا بتواند شیر مورد نیاز خود را با کیفیت مناسب جذب کند.

وی آموزش کارشناسان، نیروی انسانی و صاحبان دامداری‌ها را در سطح استان از عوامل مهم و موثر در بهبود کیفیت محصولات و نیز پیشرفت‌های این شرکت دانست و گفت: در حال حاضر این شرکت با ۲۱۸نفر پرسنل که از آموزش‌های روز برخوردارند طی سال‌های گذشته موفق به اخذ گواهینامه استاندارد ISO و همچنین موفق به دریافت لوح گروه صنایع غذایی کشور با عنوان شرکت کارآمد شد.