ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: به دلیل بارندگی مناسب در اواخر زمستان سال ۸۵ و اوایل بهار سال‌جاری به طور میانگین بیش از ۹۵درصد از حجم ذخیره آبگیری آب بندان‌های استان آبگیری شد. عباسپور افزود: در شرق استان به دلیل اینکه آب بندان‌ها فقط از روان آب سطحی تامین آب می‌شوند، تعداد ۵ آب بندان کمتر از ۷۰درصد آبگیری شده‌اند و مابقی آب بندان‌های استان مازندران تقریبا به طور کامل آبگیری شده‌اند.

وی یادآور شد: ۶۶۰ قطعه آب بندان با سطح ۱۴هزار هکتار در استان وجود دارد که سالانه ۳۶۰میلیون متر مکعب آب را ذخیره می‌کنند و در فصل کم آبی، آب مورد نیاز ۴۰هزار هکتار از زمین‌های زراعی را تامین می‌کنند.

عباسپور متذکر شد: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از محل اعتبارات تبصره ۷۶ و ۱۰۶ برنامه سوم، چهارم توسعه و همچنین تسهیلات بانکی اختصاص یافته برای مرمت و بازسازی آب بندان‌ها میزان ۴۰میلیون متر مکعب حجم آب بندان‌ها افزایش یافته است.

وی افزود: در سال‌جای نیز تسهیلات خوبی در قالب بنگاه‌های اقتصادی و طرح‌های زودبازده در نظر گرفته شده که با توجه به همکاری دولت و عدم ایجاد محدودیت، مرمت و بازسازی آب بندان‌ها با نظارت آب منطقه‌ای و مردم و همکاری بانک کشاورزی انجام خواهد شد.