جشنواره گل و گلاب در میمند فارس برگزار شد

شیراز - خبرنگار دنیای اقتصاد: اولین جشنواره گل و گلاب میمند در استان فارس با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی کارشناس ترویج سازمان جهاد کشاورزی و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با محورهای بازاریابی، صادرات، استاندارد، نظارت و معرفی توانمندی‌های میمند در زمینه گل و گلاب برگزار شد. رضوی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این جشنواره گفت: در‌حال‌حاضر در ۸۱ واحد صنعتی و ۸۶ واحد سنتی کشور بیش از ۵/۱۶هزار تن گل تولید و فرآوری می‌شود و در استان فارس نیز ۴هزار و ۹۶۳ تن گل در ۲۰ واحد صنعتی و ۸۰ واحد سنتی فرآوری می‌شوند.

رضوی تولید گلاب را در کشور ۵۰هزار تن و در استان فارس ۹هزار و ۷۰ تن اعلام کرد و افزود: حجم صادرات این محصول ۷میلیون و ۶۰۰هزار دلار است.

حبیب‌ا... طایفی، کارشناس ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جشنواره با اشاره به این که بیش از ۸۰۰ هکتار زمین در استان فارس زیر کشت گل قرار دارد، افزود: تولید گل در میمند سابقه ۲هزار ساله دارد و از گیاهان بومی این منطقه بیش از ۶۰ نوع عرقیات گرفته می‌شود.

یوسفی، معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم از حجم صادرات محصولات باغی کشور تا دو میلیارد دلار خبر داد و افزود: در سال گذشته صادرات محصولات کشاورزی یک میلیارد و ۶۶۰میلیون دلار بوده که این رقم در سال جاری تا ۲۰درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: امسال در بیش از ۱۱۰هزار هکتار زمین‌های شیب‌دار باغ‌های میوه ساخته می‌شود و ۲۵میلیون نهال باهزینه ۱۵۰میلیارد ریال به صورت یارانه دولتی به باغداران تحویل داده می‌شود.