رییس سازمان بازرگانی گیلان از تاسیس پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، گل و گیاهان زینتی استان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، رضا پاک‌سرشت در جلسه فعالان بخش تولید و صادرات محصولات کشاورزی در محل این سازمان، تاسیس این پایانه را از ضرورت‌های استان دانست و افزود: با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم از جمله تولید محصولات باغی و کشاورزی و گل و گیاه در گیلان و استان‌های هم‌جوار، وجود گمرک، بنادر آستارا و انزلی و راه‌های زمینی، فرودگاه و ناوگان حمل و نقل کشتیرانی دریای خزر، تاسیس پایانه صادراتی گل و گیاه از نیازهای ضروری استان است. وی افزود: تاسیس این پایانه در سفر هیات دولت به تصویب رسید و ۵/۲میلیارد ریال اعتبار به عنوان کمک اولیه، برای این پایانه در نظر گرفته شد.

پاک سرشت اظهار داشت: تمام دست‌اندرکاران تولید و صادرات محصولات کشاورزی و باغی و گیاهان زینتی بخش خصوصی می‌توانند در تاسیس این پایانه مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: این پایانه باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد تا امکان رقابت محصولات کشورمان را در بازارهای جهانی فراهم آورد. رییس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی نیز گفت: استان گیلان دارای بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در سطح ۴۰۰هکتار است که هم اکنون فاز اول آن با وسعت ۱۳۰هکتار راه‌اندازی شده و پیش بینی تولید آن برای سال‌جاری ۲میلیون گلدان با شاخه گل یا اصله نهال است.