گروه استان‌ها- رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این سازمان به منظور عمل به اهداف و وظایف خود در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی کشور کوشش می‌کند. به گزاش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مجید شایسته، در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه فرش دستباف که در جزیره کیش انجام شد افزود: این سازمان از تمامی امکانات و ظرفیت‌های خود برای افزایش صادرات غیرنفتی به ویژه فرش دستباف استفاده خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد فضایی مطمئن برای گردهمایی فعالان در تولید، تجارت فرش و ترغیب خریداران عمده فرش از سراسر جهان برای مسافرت به جمهوری اسلامی ایران و جزیره کیش و همچنین برقراری امکان مذاکره و معامله مستقیم بین عرضه‌کنندگان و خریداران فرش، نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف با همکاری مشترک مرکز ملی فرش ایران و مرکز توسعه تجارت کیش برگزار شد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، موقعیت ممتاز جغرافیایی جزیره کیش و نزدیکی آن به بازارهای جهانی مصرف، تسهیلات و امکانات مناسب زیربنایی و تفریحی این جزیره مرجانی شرایطی را فراهم کرده است تا بازرگانان خارجی بتوانند با مسافرت به کیش علاوه‌بر انجام مذاکرات تجاری از مواهب خدادادی نیز بهره‌مند شوند.

شایسته همچنین گفت: با توجه به ارزش بالای تولید و بافت فرش دستباف در مناطق مختلف کشور با ایجاد کارگاه‌های صنعتی فرشبافی و هدایت این‌گونه کارگاه‌ها به سوی تولید فرش‌های متناسب با نیاز مشتریان، می‌توان سهم بیشتری را از بازار جهانی فرش به خود اختصاص داد.

وی گفت: در این نمایشگاه ۱۳۰شرکت‌کننده، انواع فرش‌های نفیس و اصیل ایرانی را در غرفه‌های خود به معرض نمایش می‌گذارند.

شایسته افزود: حضور تولیدکنندگان و شرکت‌های صادراتی در نمایشگاه فرش دستباف کیش طی دوره‌های گذشته همواره از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده به طوری که تعداد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه نسبت به دوره قبل حدود ۲۰درصد و نسبت به دو سال گذشته ۱۰درصد افزایش داشته است.