کلنگ ساخت کارخانه‌ پودر فلزات رنگین و میلگرد سازی به زمین زده شد

ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: کلنگ ساخت کارخانه‌های متالوژی پودر فلزات رنگین و میلگرد سازی در شهرک صنعتی بشل سوادکوه در مازندران با حضور سرمایه‌گذاران طرح، مسوولان استانی و نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی به زمین زده شد. حسین اردلانی، رییس هیات‌مدیره و مدیر عامل شرکت انگشت سرخ‌فام (زغال بسیار سرخ‌شده) در مراسم کلنگ‌زنی گفت: این کارخانه‌ها در زمینی به مساحت سه‌هزار و ۲۰۰مترمربع شامل دو هزار و ۴۰۰مترمربع سوله و ۸۰۰مترمربع ساختمان با اعتبار دومیلیارد تومان و با اشتغالزایی یکصد نفر در فاز اول ساخته و طبق زمانبندی طی ۱۸ماه به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی، میزان تولید در فاز اول را پنج‌هزار و ۳۰۰تن میلگرد و ۹۰۰تن پودر فلزات رنگین شامل آلومینیوم، مس، آلیاژهای فولاد و چدن بیان کرد و افزود: با گسترش کارخانه در فاز دوم و سوم، میزان تولید و اشتغال افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی تولید در این کارخانه‌ها صادرات به کشورهای اروپایی و آسیای مرکزی است، افزود: محصولات کارخانه‌ها به بازارهای داخلی نیز عرضه می‌شوند.

اردلانی، قیمت زمین واگذار شده به منظور ساخت کارخانه را یکصد میلیون تومان دانست و گفت: کل زمین واگذار شده به شرکت از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی شش‌هزار و ۴۰۰مترمربع است.

وی اظهار امیدواری کرد در صورت تسهیل شرایط اداری و پرداخت به موقع مطالبات از سوی بانک‌ها، این طرح سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.