رییس دفتر امور مناطق محروم رییس‌جمهوری گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، زمینه معافیت نواحی و شهرک‌های صنعتی روستایی از مالیات و بهره‌مندی از امتیازات مربوط به‌مناطق محروم مثل تسهیلات ارزان‌قیمت فراهم شده است. به گزارش خبرگزاری فارس، جلیل بشارتی در همایش معاونان عمرانی و مسوولان دبیرخانه‌های مناطق محروم استان‌های جنوب کشور همچنین از معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: دولت به دنبال جذب سرمایه و سرمایه‌گذار در مناطق روستایی و محروم است.

وی با بیان اینکه بیش از سی‌درصد از کل اعتبارات عمرانی استان‌ها ابلاغ شده است، تدوین طرح جامع طبقه‌بندی استان‌ها و شهرستان‌های کشور را یادآور شد و خاطرنشان کرد: استان فارس با توجه به تجاربی که در زمینه‌های مختلف کسب کرده است می‌تواند به عنوان الگویی مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار فارس نیز در این جلسه ضرورت بازنگری شاخصه‌های محرومیت در تقسیمات کشوری را یادآور شده و گفت: بعضی از استان‌ها که هم‌اکنون برخوردار به حساب می‌آیند، در بسیاری شاخصه‌ها محروم‌تر از نقاط محروم هستند.

سیدمحمدرضا رضازاده با اشاره به اینکه استان فارس بیشترین جمعیت تحت پوشش نهادهای حمایتی را در خود جا داده است بزرگ‌ترین هدف دولت نهم را گسترش عدالت و رفع تبعیض در توزیع امکانات اعلام کرد.