گروه استان‌ها: مدیر طرح نیروگاه گازی جهرم گفت: این طرح با بهره‌گیری از ۹۷درصد تجهیزات ساخت داخل، داخلی سازترین نیروگاه کشور محسوب می‌شود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه برق ایران، محمدرضا قلمبر، با بیان این که بخش گاز این طرح در ۶ واحد ۱۵۹ مگاواتی در حال ساخت است، افزود: ظرفیت بخش گاز این طرح پس از راه‌اندازی همه واحدها به ۹۵۴ مگاوات خواهد رسید.

وی نیروگاه گازی جهرم را از چند دیدگاه قابل توجه و دارای اهمیت دانست و افزود: راه‌اندازی این طرح باعث رفع بخشی از مشکلات کمبود برق در منطقه جهرم و جنوب استان فارس در تابستان سال‌جاری خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه از آغاز عملیات اجرایی این طرح تنها ۱۴ ماه می‌گذرد، خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی جدید صورت گرفته بنا داریم تا واحد نخست این نیروگاه را ۸ ماه زودتر از برنامه و در خردادماه امسال راه‌اندازی کنیم که این به نوبه خود یک رکود در زمان ساخت نیروگاه‌های گازی محسوب می‌شود.

مدیر طرح نیروگاه جهرم در ادامه به حجم کارهای صورت در گفته در این طرح اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰هزار متر مکعب خاکبرداری، ۴۰هزار متر مکعب بتن‌ریزی و ۴۴۰ تن آرماتوربندی صورت گرفته است.

قلمبر، درباره برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای این نیروگاه گفت: بخش گاز این نیروگاه در ۶ واحد ۱۵۹ مگاواتی ساخته می‌شود اما قرار است پس از تکمیل این بخش، واحدهای بخار نیز به این طرح افزوده شود.