13هزار طرح اشتغالزا در استان مازندران تصویب شد

ساری - خبرنگار دنیای اقتصاد: بیش از ۱۳ هزار طرح اشتغالزا با میانگین سرمایه‌گذاری ۱۳۱میلیون تومان برای هر طرح و میانگین سرمایه‌گذاری ۱۷میلیارد تومان برای هر اشتغال به تصویب کار گروه اشتغال در استان مازندران رسیده است. ابوطالب شفقت، استاندار مازندران در اولین جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران در سال ۸۶ با بیان این مطلب گفت: با اعتبارات ملی و استانی و همچنین اعتبارات سفر رییس جمهوری یک هزار و ۶۰میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به مازندران اختصاص یافت که ۵۷میلیارد ریال از این اعتبارات با شمول ۷هزار و ۷۵۸ طرح و اشتغالزایی ۷هزار و ۷۷۶ نفر منجر به عقد تفاهمنامه میان دستگاه‌های اجرایی و سازمان کار و امور اجتماعی شده است.

وی افزود: در‌حال‌حاضر ۱۳هزار و ۱۸۵ طرح در کار گروه سرمایه‌گذاری استان به تصویب رسیده است که با عملیاتی شدن این طرح‌ها مقدمات اشتغال بیش از ۴۴هزار نفر فراهم می‌شود.

شفقت تصریح کرد: با تخصیص به موقع اعتبارات و در صورت اجرای کامل هر طرح اشتغالزا برای حداقل ۱۷ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

وی در این زمینه استان مازندران را از استان‌های پیشتاز در کشور دانست و گفت: تاکنون ۱۵۶درصد کل اعتبارات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و ۹۸درصد کل اعتبارات به تصویب کار گروه منتخب و کار گروه سرمایه‌گذاری رسیده است.

استاندار مازندران مهم‌ترین دغدغه دولت را ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۶درصد مجموع اعتبارات طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده است و برای حدود ۹هزار نفر شغل ایجاد شده است.