معاون برنامه‌ریزی شهرداری شیراز گفت: همزمان باسفر رییس جمهوری به استان فارس، فاز نخست شهرداری الکترونیک به بهره‌برداری رسید. به گزارش «ایرنا»، منصور حیدری فر افزود: فاز نخست این طرح در شهرداری‌های مناطق یک و هشت اجرا شده و با تشکیل اطلاعات پایه و استقرار سیستم در این مناطق، همه اطلاعات طرح‌های املاک، اسناد و مدارک به صورت مکانیزه و شبکه رایانه در دسترس کارشناسان قرار دارد. وی ‌اظهار کرد: هدف از ایجاد شهرداری الکترونیک فراهم آوردن خدمات تحت شبکه با کیفیت، سرعت و دقت بالا برای شهروندان و بهبود و ارتقای سطح کیفیت خدمات رسانی به مردم، دسترسی ۲۴ ساعته به خدمات شهری، کاهش ترافیک و فساد اداری و جلوگیری از سردرگمی شهروندان در پیچ و خم اداری است.

وی گفت: شهرداری الکترونیک زیرساخت‌های مورد نیاز را برای‌دسترسی شهروندان به صورت‌شبانه‌روزی به پایگاه داده خدمات دولتی و عمومی روی شبکه وب جهانی فراهم می‌آورد.

مدیر طرح شهرداری الکترونیک شیراز گفت: این طرح ارتباط میان اطلاعات پرونده ملک با مالک و کدهای نوسازی پلاک‌های ثبتی و کد پستی برای بازیابی اطلاعات برقرار می‌کند و با حذف فعالیت‌های اضافی نظیر ماشین نویسی، مراجعه به بایگانی ثبت در دبیرخانه و با تعریف توقف و وارسی هر تقاضا در ایستگاه هر کارشناس، طول مدت ارائه خدمت به شهروندان به سرعت کاهش می‌یابد.