بیرجند- خبرنگار دنیای اقتصاد: ۲میلیون و ۱۳۰هزار و ۳۱۴حلقه انواع تایر، تیوب و نوار به وزن ۲۳هزار و ۴۶۴تن سال گذشته در کارخانه کویر تایر تولید شده است. مدیر عامل شرکت کویر تایر با اعلام این خبر گفت: از این میزان تولید یک میلیون و ۵۸۰هزار حلقه انواع تایر رادیال سواری و بایاس سبک و سنگین ۱۹۸هزار، ۵۱۶حلقه انواع تیوب و ۳۶۱هزار و ۲۹۸حلقه انواع نوار بوده است. وی افزود: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۸درصد رشد داشته است. به گزارش روابط‌عمومی شرکت کویر تایر، حمیدرضا مومنی، ارزش اقتصادی محصولات تولیدشده در سال گذشته را بیش از ۷۳۷میلیارد ریال بیان کرد.

وی تولید سال‌جاری را بیش از ۲۶هزار و ۴۰۰تن انواع محصول پیش‌بینی کرد و اظهار داشت: با افزایش سه دستگاه پرس ۴۶ و یک دستگاه پرس ۶۶ و برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از ماشین‌آلات موجود، برنامه تولید امسال نسبت به سال گذشته ۱۲درصد افزایش خواهد یافت.

مومنی بیان کرد: متناسب با نیازمندی خودروسازان داخلی، شرکت قصد دارد تایرهایی را که قبلا به صورت نمونه تولید می‌شده به صورت انبوه تولید کند.

وی همچنین افزود: علاوه بر آن تایرهای R۱۵ا۶۰/ا/۱۹۵ و ۶۰R۱۵/ا۲۰۵ در دست طراحی است که تایر اولی در خودروهای پروتون مدل Gen ۲ و پژو پارس ELX و تایر دومی که یک تایر اسپورت است به عنوان تایر جایگزین در خودروهای پژو ۴۰۵ و پژو پارس مورد استفاده قرار می‌گیرد.