شیراز- خبرنگار دنیای اقتصاد: سومین جشنواره ملی مکانیزاسیون کشاورزی با حضور معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی و مدیرعامل مکانیزاسیون کشور در شیراز برگزار شد. محمدرضا جهانسوز، معاون زراعت جهاد کشاورزی در جمع کشاورزان، صنعتگران و دست‌اندرکاران سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، گفت: تولیدات کشاورزی کشور نسبت به قبل از انقلاب ۴برابر افزایش یافته و این روند افزایشی در آینده تا سه برابر وضعیت موجود ادامه خواهد یافت. وی درخصوص ظرفیت‌های کشاورزی موجود در کشور و استان فارس گفت: مسائل مربوط به مکانیزاسیون کشاورزی در کشور در حال بررسی است و وظیفه دولت هدایت، حمایت و نظارت صحیح برای ماشینی کردن کشاورزی است.

جهانسوز گفت: با خردشدن زمین‌ها و ۸۰درصد بهره‌وری از آنها تکنولوژی در این مزارع مورد توجه قرار گرفته است. وی درخصوص استفاده از دانش هسته‌ای گفت: استفاده از دانش هسته‌ای یک ضرورت ملی است و با اجرای اصل۴۴ قانون اساسی بخش کشاورزی با همکاری‌های دولتی توسعه خواهد یافت. عبدالکریم رضوی، رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز این همایش را ایجاد یک فضای رقابتی بین صنعتگران دانست و افزود: با ورود تراکتورهای سنگین و دستگاه‌های لیزری برای تسطیح زمین‌های کشاورزی، مکانیزاسیون کشاورزی در استان متحول می‌شود.

وی، ۴۸درصد کاشت زراعت در فارس را به صورت مکانیزه و ضریب مکانیزه شدن در مزرعه را ۷۱صدم درصد دانست و افزود: این ارقام در حال افزایش است. صیفی‌کاران، مدیرعامل مکانیزاسیون کشور نیز در این مراسم در خصوص چگونگی کاربرد ماشین‌های داخلی و خارجی در بخش کشاورزی گفت: در این عرصه باید با هدفمند کردن یارانه‌ها و پرداخت تسهیلات بانکی، برای جبران عقب‌ماندگی‌ها اقدامات اساسی صورت گیرد.