اهواز- خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرکل راه و ترابری خوزستان از صدور شناسنامه فنی برای پل‌های این استان برای نخستین بار در کشور خبر داد. براساس این گزارش، خیرا... خادمی هدف از صدور این شناسنامه‌ها را نگهداری بهینه و طبقه‌بندی اطلاعات فنی پل‌های استان دانست و گفت: این طرح توسط چهار گروه مهندس مشاور برای نخستین بار در سطح اداره‌های کل وزارت راه و ترابری اجرا شده است. وی زمان اجرای طرح را شش ماه اعلام کرد و گفت: ۲۵۰میلیون ریال برای اجرای طرح اختصاص یافته است. خادمی گفت: بیش از ۱۵۰پل بالای ۱۰متر در خوزستان شناسایی و برای آنها شناسنامه فنی صادر شده است.

مدیرکل راه و ترابری خوزستان افزود:تامین ایمنی، بازدید به هنگام و برآورد سریع خسارات وارده بر اثر حوادث غیرمترقبه از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه این شناسنامه‌ها شامل عکس، نقشه اجرایی و موقعیت جغرافیایی پل است، افزود: با انتقال این اطلاعات به سایت اداره کل راه و ترابری خوزستان علاوه بر تامین اطلاعات شخصی می‌تواند مورد استفاده دستگاه‌های اجرایی و برنامه‌ریزی استان نیز قرار گیرد. بزرگ‌ترین پل زیرقوسی شهر ایذه، نخستین پل کابلی کشور در شوشتر و بزرگ‌ترین پل تک‌قوسی کشور در خرمشهر از مهم‌ترین پل‌های استان خوزستان هستند.