گروه استان‌ها- معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان از برقراری خطوط پروازی روزانه شرکت هواپیمایی تابان از مقصد تهران به خرم‌آباد و بالعکس خبر داد. محمد مهدی مروج الشریعه ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به رشد صنعتی استان به ویژه طی یک سال اخیر تقاضا برای پروازهای متنوع از پایتخت به مرکز استان و بالعکس بیش از گذشته احساس می‌شد.

به گفته وی، هواپیمای شرکت تابان از اول اردیبهشت ماه تا آخر این ماه هر روز از ساعت ۳۰/۵ صبح از تهران به مقصد خرم‌آباد پرواز و در ساعت ۷ صبح نیز از این شهر به تهران بازخواهد گشت.

از اول خرداد ماه نیز تا ابتدای اردیبهشت ماه سال آینده برنامه پرواز هواپیمای تابان به خرم‌آباد ساعت ۶ صبح و زمان بازگشت آن نیز ساعت ۳۰/۱۹ هر روز در نظر گرفته شده است. وی درباره هواپیماهای در نظر گرفته شده برای پروازهای روزانه به مقصد خرم‌آباد گفت: هواپیمایی تابان در پروازهای روزانه خود به مرکز لرستان نوع جدیدی از هواپیماهای ۱۰۰ نفره انگلیسی تحت عنوان BAE۱۴۶۳۰۰ را به کار گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان ادامه داد: این هواپیماها ۴ موتوره و بسیار کم مصرف است و در‌حال‌حاضر نیز در آسمان اقصی نقاط اروپا پرواز می‌نمایند.

استان لرستان از جمله استان‌هایی است که طی چند سال اخیر در بخش صنعت پیشرفت‌های قابل توجهی داشته که از جمله آن می‌توان به ساخت کارخانه سیمان خرم‌آباد، ایجاد خط تولید زاگرس خودرو، ساخت کارخانه تولید فلز سیلیسیوم و بسیاری دیگر از طرح‌های صنعتی در این استان اشاره کرد.