رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آغاز کار اجرایی بزرگ‌ترین طرح آبرسانی کشور در بخش کشاورزی در منطقه «جفیر» واقع در ۳۵کیلومتری اهواز خبر داد. مجید موسوی در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: با بهره‌برداری از این طرح، ۱۲۰هزار تن در هکتار به تولیدات کشاورزی خوزستان اضافه می‌شود و سه‌هزار و ۲۰۰ شغل در بخش کشاورزی به صورت مستقیم ایجاد می‌شود.

وی، اعتبار اجرای این طرح را چهار‌هزار و ۲۰۰میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه کشاورزی و افزایش سطح زمین‌های کشاورزی استان به میزان ۴۰هزار هکتار مهم‌ترین هدف اجرای این طرح است.

موسوی اضافه کرد: کار اجرایی طرح آبرسانی جفیر، قرار بود ۱۱سال پیش آغاز شود و کلنگ آن نیز به زمین خورده بود لیکن به دلایلی از قبیل تامین نشدن اعتبار و هماهنگ نبودن دستگاه‌های مرتبط، کار متوقف شده بود.

عضو اصلی کمیسیون فعال‌سازی مجدد طرح آبرسانی جفیر ادامه داد: اکنون متولی اصلی فعال‌سازی مجدد این طرح، سازمان جهاد کشاورزی خوزستان است. موسوی گفت: پس از اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی اصلی و فرعی در چارچوب این طرح که طول آن به ۴۰هزار هکتار می‌رسد، زمین‌های منطقه برای بهره‌برداری به منظور کشاورزی، به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و ایثارگران واگذار خواهد شد.