با حضور وزیر مسکن و شهرسازی، مجتمع مسکونی ۸۸واحدی شهرستان داراب به‌بهره‌برداری رسید. به گزارش «ایرنا» این مجتمع در زمینی با زیربنای هفت هزار و ۸۵۰مترمربع و در چهار طبقه ساخته شده است. محمد سعیدی‌کیا، وزیر مسکن و شهرسازی، کلنگ مجتمع صنایع کشاورزی و فرآورده‌های جانبی شهرستان داراب را نیز در زمینی به مساحت ۴۰هزار مترمربع و زیر بنای ۱۲هزار و ۵۰۰مترمربع به زمین زد.

این مجتمع با هدف ساخت دو واحد ۱۰۰هزار تنی سیلو برای نگهداری گندم، یک واحد صنعتی تولید نان‌های صنعتی، کیک و شیرینی‌با ظرفیت ۷۲۰تن، یک واحد تولید ماکارونی با ظرفیت ۱۵هزار تن و یک واحد تولید نشاسته با ظرفیت ۲۱هزار تن و ظرفیت تولید روزانه ۴۰۰تن آرد، ساخته می‌شود.

حجم سرمایه‌گذاری که برای ساخت این مجتمع در نظر گرفته شده افزون بر ۱۵۰میلیارد ریال و ۱۱میلیون یورو است و مجری ساخت آن بخش‌خصوصی است. وزیر مسکن و شهرسازی همچنین کلنگ ساخت شهرک مسکونی اجاره‌ای بنیاد مسکن شهرستان داراب را در زمینی به مساحت شش هزار و ۷۷۰مترمربع به زمین زد. در این شهرک، ۱۱۲واحد مسکونی با مساحت مفید ۷۵مترمربع برای هر واحد ساخته خواهد شد. وزیر مسکن و شهرسازی در جلسه شورای اداری شهرستان داراب گفت: مصمم هستیم برای آن دسته از افرادی که قادر به خرید مسکن نیستند، واحد مسکونی تهیه کنیم ولی این امر در قالب طرح‌های اجاره به شرط تملیک نخواهد بود.

سعیدی کیا افزود: در ادامه ساخت واحدهای مسکن روستایی نیزطی ۱۰سال گذشته، ۲۰۰هزار واحد مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن ساخته شده است.