ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: ابوطالب شفقت، استاندار مازندران در دیدار از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: با توجه به اینکه این منطقه بزرگ‌ترین پایگاه اقتصادی استان مازندران به شمار می‌رود و عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی و تولیدی شرکت‌ها و موسسات سرمایه‌گذار مانند کارخانه کاغذ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید کاغذ در خاورمیانه و صنایع فولاد در منطقه شروع شده است امیدواریم شرکت‌ها و موسسات دیگر نیز برای سرمایه‌گذاری جذب شوند. وی افزود: با در نظر گرفتن میزان استقبال سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی و همچنین ساخت اسکله‌های نفتی، غلات، سیلوی غلات و طرح‌های دیگر، منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در مدت ۴ الی ۵سال آینده قابلیت ایجاد چند هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را خواهد داشت. استاندار مازندران متذکر شد: مسوولیت این منطقه ویژه به معاونت برنامه‌ریزی و اداری مالی استانداری برای تشکیل کارگروه توسعه بندر امیرآباد تفویض شده است، تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان گام‌های اساسی در رفع مشکلات بندر برداشته شود.

وی افزود: با اتمام مطالعات راه پاسند- دامغان به عنوان بخشی از مسیر اتصال بندر امیرآباد به بندرعباس و با توجه به اهمیت بحث دالان شمال-جنوب و پیگیری‌هایی که از سوی وزیر راه و ترابری انجام شده است، ساخت این محور مهم آغاز خواهد شد.

قلی‌نژاد، مشاور مدیرعامل سازمان و سرپرست منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در این دیدار گفت: در آینده نزدیک با اتمام ساخت اسکله غلات بهره‌برداری از سیلوی ۵۴هزار تنی غلات آغاز می‌شود.